beste måte og feste glassfiber-hjulbuer på?

Anbefalte innlegg

det er desverre ikke bilde av en vag bil, men noe må da tråden kunne brukest til så ikke skyt meg nå:P

 

gidder ikke akuratt og poste dette på bf: haha :

 

lurer bare på hva den beste måten er for og feste hjulbuene? kanten skal sparklest etterpå osv.

 

har mine ideer men vill ha flere tips. vill jo helst ikke at det skal sprekke osv. hehe

 

hilsen vagfan:p

DSCF1125.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byggskum?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. ikke dumt ikke dumt, skal være ærlig og si at det var det beste forslaget hittil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

borre et spor å poppnagle de fast. for så å sparkle over igjen.. eller sikaflex..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville brukt en kombinasjon av en type lim og skruer evt popnagler. Tenker da på en form for epoxy eller lignende, noe som blir like hardt som glassfiberen. Med sikaflex så tror jeg at stylingen kan bevege seg i forhold til metallet, noe som kan sprekke sparkelen. Skruer/nagler kan evt. fjernes når limet har herdet, før sparkling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

epoxy har vi liggende:) samme med glassfibermatter og herder vist det kan brukest til noe:)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og glassfibersparkel:) har egentlig det meste:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke bruk byggskum hvert fall... det suger til seg vann og sikafleks er vel altfor mykt...

 

Kjøp deg no ordentlig "karrosseri-lim", to komponents eller no, bare vær klar over at det kan stivne fort :D

 

Sikkert ikke så dumt å bruke det i kombinasjon med popnagler eller karrosseriskruer om du tar dem ut etterpå eller ikke.

 

 

En annen løsning er vel om du bruker glassfiber, epoxy og glassfiber sparkel... men den vet jeg fint lite om, var bare å snakka med en som dreiv å bredda mini'er med glassfiber, og han gjorde no sånt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av erfaring vil jeg anbefale et 2 komponent karosserilim fra 3M eller Wurth.

Bruk limet til å sparkle overgangen mellom skjermbuen og skjermen også.

Slip ut kanten på skjermbuen (som ligger mot skjermen) i en fin overgang, slik at den er så tynn som mulig mot skjermen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av erfaring vil jeg anbefale et 2 komponent karosserilim fra 3M eller Wurth.

Bruk limet til å sparkle overgangen mellom skjermbuen og skjermen også.

Slip ut kanten på skjermbuen (som ligger mot skjermen) i en fin overgang, slik at den er så tynn som mulig mot skjermen.

 

hatt noe problem med at limet fra wurth stivner fort? og evt. at det har gitt/sprekt no?

Har 2k fra wurth, men har ikke fått brukt det enda skjønner du.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har litt wurth 2k lim, men får vell kansje kjøpe inn nytt.

1.og poppe det fast på oversiden blir litt vanskelig siden de ikke har laget fordypninger til det=/

men det kan jo være greit og bruke karosseri skruer til og starte med:) og så smelle på med glassfibersparkel så finsparkel til slutt:)

 

2.kan jeg eventuelt rufse til metallet rundt hjulbuen sjikkeli for og så ha på glassfiber? eller kommer det til og løsne etterhvert tror dere? så GFsparkel og finsparkel osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du limer og popper fast disse, det er vel det beste tror jeg. om du bruker noe 2k lim eller sikaflex er vel egentlig ett fett, da det sitter som fy uanett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.og poppe det fast på oversiden blir litt vanskelig siden de ikke har laget fordypninger til det=/

 

Men naglene kan du fjerne når limet har herdet ordentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men naglene kan du fjerne når limet har herdet ordentlig.

 

er klar over det:) men kan jo like greit bruke skruer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

poppe det fast på oversiden blir litt vanskelig siden de ikke har laget fordypninger til det=/

 

Du forsenker jo poppnaglene selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da må jeg bygge ut under, kan gjøre det vist jeg har på ekstra glassfiber eller GFsparkel under dær jeg skal poppe det fast, og det er en enda bedre ude syns nå jeg:D

 

men da har jeg det klart tror jeg, tusen takk for all hjelpen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være greit å være klar over at glassfiber sparkel kan suge litt vann.. men vet ikke om det er no stort problem eller noe i det heletatt så lenge man grunner og lakker ordentlig over.

 

Trisket med skruene er å ta de ut og sparkle over ja, hvis du først skrur på skjermene for å ha noe å gå etter så slipper du å tenke så mye at skjermen kommer helt riktig på når du har smørt på limet og er stressa med å få på skjermen også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.