#1 Skrevet Oktober 7, 2004 Speedometernålen står stille på en kollegas bil. Dette er en Passat 2001 modell 1.9 TDi. Er det noe VAG-COM'en kan fikse? Bjørn, Christian, Arne? Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2004 Det burde i hvertfall være en feilmelding en kan hente ut. En kan også kjøre output test på instrumentet for å teste motorene som styrer nålene. BB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2004 Stemmer det Bjørn skriver. Det er en adresse som VAG-COM sjekker som inbefatter test av instrumenter. Feilen vil sansynligvis avsløres med VAG-COM. Testfunksjonen er litt artig, alle viserinstrumentene går sakte opp i "peak", deretter ned til halv stillig og så til null. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2004 Ja, Bjørn har kjørt testen i bilen min... Er vel eneste gangen jeg har "kjørt" i 250km/t hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2004 Saken er at min nye nydelige passat har fått en"skrape" jeg kjøpte bilen 21.9. og da sto spedometeret på 108` I bilen fant jeg ett ark i fra leasing selskapet i Tyskland hvor det sto noe levering av bil bla bla bla. og km stand 107` Dette arket var datert i mai. Og så på tirsdag kjørte jeg med en henger (så ganske ny og hel ut) etter å ha kjørt 7-8 KM med hengeren så begynte spedoo og fuske. Hastigheten gikk opp og ned i følge spedometeret. Altså type 80 - 30 - 70 - 40 type. Dette vedvarte littegrann. Jeg trykket inn clutchen i fart og ruset opp motoren. Da kom nåla på plass. ca 80KM. etter 4-500 meter begynte den igjen. Så datt den helt ned og ble liggende død. Jeg leverte hengeren igjen. "skeidar" og kjørte. Spedo virker ikke. Kjørte hjem og var lei meg. startet bilen dagen etter og skulle på jobb. Da begynte spedo og jobbe sakte men sikkert. vippet opp og ned. Så etter 3-4KM så virket det som det skulle. Og har gjort siden. MEN det jeg er veldig redd for er at bilen kan ha gått mer enn de 108`som står på telleren siden jeg fant det arket i bilen. Noe rart er det jo. Skjønner at det ikke er lett og selge en Passat i Tyskland, men pokker da. 4-5MND? Og det før den havner i Norge? Vel uansett er det joe noe rart siden nåla begynte å hoppe slik. Nå skal det også sies at hengerfestet er ettermontert når jeg kjøpte bilen og den monteringen av det elektriske så ikke bra ut. tror jeg kunne gjort det bedre selv faktisk. Uansett, tips mottas med takk :-) SÆRLIG om noen kunne hjelpe meg med tips om sjekking av kjørelengde på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2004 Ang. feilen på speedometeret, så kan det muligens hjelpe å resette dette ved å koble i fra minuspolen på batteriet ca. 15 min..... skader i allefall ikke å prøve...lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 7, 2004 Kan gjøre som Arne sier...ellers så er neste trinn å sjekke hva VAG-COM kan si for nye...er du heldig ligger den inne en feil på hva som har skjedd......Hvis du trenger hjelp til det kan jeg sikkert hjelpe til med VAG-COMen min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 7, 2004 Har nettopp tatt inn en lignende bil, og snakket med "min" megler om denne problemstillingen. Han mente at om et leasingselskap skulle bli tatt for triksing med kilometer så ville det være grovt kriminelt og svi skikkelig. an kunne og fortelle at det er en grunn til at det er en skog av "speedoservice" tilbydere rundt shippingstedene i nord-tyskland... var visst nesten så de tok NKR i kassen der mente han Nå kjøpte jeg bil fra en VW-forhandler, ble advart på det sterkeste fra å kjøpe fra små forhandlere rundt storbyene - og definitivt ikke fra forhandlere med tyrkiske eller (aller værst) kurdiske etternavn. Han nektet blankt å formidle en bil fra et tyrkisk firma, men om jeg insisterte så hadde han en kollega som sikkert kunne hjelpe meg... Det hadde vært enkelt for han å ta pengene og smile, så jeg satt i grunn pris på det rådet. (Spesielt siden han gravet opp en finere bil hos VW til en nesten like bra pris ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 7, 2004 Opprinnelig postet av Arne Waadeland Testfunksjonen er litt artig, alle viserinstrumentene går sakte opp i "peak", deretter ned til halv stillig og så til null. Det som er tøft, er å ta bilde av viserne når dette gjøres. Heldigvis så behøver du ikke å gjøre dette da noen har gjort det allerede! Det ligger 2 bilder på galleriet på klubbens hovedsider, under skrivebordsbakgrunner. Her er "thumbnail" (klikk på bildet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 7, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren Det som er tøft, er å ta bilde av viserne når dette gjøres. Heldigvis så behøver du ikke å gjøre dette da noen har gjort det allerede! Det ligger bilder på galleriet på klubbens hovedsider, under skrivebordsbakgrunner. Her er "thumbnail" (klikk på bildet) Jeg måtte teste den funksjonen på nye VAG-COM versjonen i dag.... like gøy hver gang...hehe (tror jeg aldri blir voksen gitt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...