Anbefalte innlegg

Jeg har manuell diffsperre på 100'en, hva tåler den?

 

Jeg har sett de som spoler på alle 4, bruker de sperra da? og ville den tåle det?

 

og hvordan er de og legge inn i fart og ta ut i fart?

 

har ikke turt og bruke den noe særlig enda.....

 

mvh -kjell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Coupe quattro så kuttet sperre ut ved 25 KM\T.

Har observer andre som har koblet ut den elektroniske koblingen som sørge for dette og brukt sperra hele tiden, men det ender gjerne med at noe ryker. Har ikke brukt sperra enda på RS2n. Den spoler på alle fire uten sperre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at sperra går ut over 25 km/t, er fordi bilen blir et helvete å kjøre på glatt vei..

Av sikkerhetsmessige hensyn. Har ennå ikke hørt om noen som har most en sperra aksel. Hva med dere power-gutta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med noe ryker tenkte jeg ikke bare på drivaksler. En kompis av meg med er 86 coupe quattro kverka clutchen fordi har kjørte for mye med sperra på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste man kan ødelegge noe ved å gjøre er:

 

1) Ta brå svinger på hardt underlag med sperre innkoblet.

2) Koble inn sperren(e) mens man spinner.

 

Å koble ut/inn i fart er helt ufarlig for drivverket, samme med å bruke i høyere hastighet. Pass på at bilen blir litt annerledes ("skummel") å kjøre med bak-sperren innkoblet..

 

Clutchen kan ikke direkte ødelegges av å bruke sperrene, men siden grepet blir mye bedre på glatt underlag kan det hende at man slurer på clutchen istedetfor å spinne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen laget en liten elektronisk styring som kan f.ex. doble hastigheten for utkopling?

Burde vel være mulig med enkel logikk/flipflop/teller...?

(Jeg ønsker meg en slik!)

 

Arne K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la inn en liten bryter der den gangen jeg gjorde det på en bil. Med bryteren på funker det som originalt (25 km/h), med bryteren av bestemmer man selv. Kjekt å ha..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..kunne vært kjekt.

Bryter er litt "brutalt", og vil lett bli misbrukt ;-)

Vil bare ha muligheten til litt kontrollert drifting ut av et kryss/rundkjøring...

 

Elektronikk-genier, hvor er dere?

 

 

Arne K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.