Rundkjørings kurs for kvinner?

Anbefalte innlegg

It's a man's world. Eller?

Og ang feltvalg; hvis det er en tre-armet rundkjøring så skal du holde venstre felt hvis du skal rett frem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

It's a man's world. Eller?

Og ang feltvalg; hvis det er en tre-armet rundkjøring så skal du holde venstre felt hvis du skal rett frem.

Lærte ikke jeg når jeg tok lappen for 3 år siden men. Ikke vet jeg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lærte heller ikke det da jeg tok lappen for ca 10 år siden, men da jeg tok MC lappen i fjor så ble jeg fortalt dette. Så lenge det ikke er avkjøring til venstre så kan man ligge i venstre fil hvis man skal rett frem.

Men i og med at ikke alle vet dette så er det litt skummelt å stå på retten sin i en slik rundkjøring. Drammen har som kjent bra med rundkjøringer og det er sjelden jeg ser folk som kjører slik som nevnt over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg står aldri på retten min i rundkjøringer. Jeg ser over skuldra hele tiden. Men av de få 3-armede rundkjøringene jeg har sett så har ingen av de hatt to eller flere felt inn mot den, så det blir uansett bare en "markering" av hvor du skal, og det er ikke plass til to biler i bredden. Kan f.eks være greit å ligge nært mot senteret så de som står og venter på deg ser at du skal forbi og ikke svinge av før de. Det verste jeg vet er folk som gir tvetydige signaler om hvor de har tenkt seg i trafikken.

Lærte ikke jeg når jeg tok lappen for 3 år siden men. Ikke vet jeg

Jeg lærte det når jeg tok lappen for 3 år siden, men lærte samtidig at det bare er retningslinjer og man skal alltid gå ut i fra at ingen andre kan reglene :)

edit:

for de som er kjent i ålesund så er rundkjøringen like ved Shell i vegsund et ypperlig eksempel. Når man kommer fra emblem så er det ganske hipp som happ om folk legger seg til venstre eller høyre når de skal rett frem. Jeg ser ofte to stk som vil rett frem legge seg side om side og den ene må hoppe på bremsene der. Samme situasjonen ved Esso/Fellini i vika, men der har jeg aldri sett det skje.

Jeg skal ikke påstå knallsikkert at dette står i reglene, men det gir jo mening rent effektivt sett å slippe unna to biler om gangen. Men med så få som er klar over det så er det ikke gjennomførbart med risikoen man tar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan velge fritt felt fikk jeg beskjed om på siste oppkjøringa mi. MEN,hvis man må bytte felt så har man vikeplikt for andre. Skulle også tro mange lever etter regelen første mann inn i rundkjøringa vinner.......gjerne ha en fart på godt over 80 kmt inn i rundkjøringa for å være sikker : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man kan kjøre i innerste felt hvis man skal HELT rundt men ellers ute....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man kan kjøre i innerste felt hvis man skal HELT rundt men ellers ute....
Men da har man vikeplikt når man skal bytte fil.........det er forøvrig en regel som gjelder overalt. Ved bytte av fil har man vikeplikt for andre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.