#1 Skrevet Mai 8, 2008 Hei Får en smelle-lyd når jeg ratter, viser seg at fjæra på høyre demper "slipper" litt av og til, og lager derfor ett smell. Var på møller og de sa det var ett fjærbein-lager som var gåent. Er dette smal sak å bytte selv, eller må det bestilles time på møller? Mvh Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 8, 2008 Rimelig smal sak å bytte selv. bare bemerke deg / markere hvordan dempern står når du tar ut så du ikke ender med skakk forstilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 8, 2008 Ahaja. Godt tips ja. Noen som vet hva dette heter på engelsk? Kanskje jeg finner en guide i haynes-boka.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 8, 2008 Strut mount/bearing mener jeg det skal hete. Husk å ha fjærklemmer når du skal løsne så du ikke sitter med en mutter i panna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 8, 2008 Hehe, ja tror jeg har en kjenning som har dette. Er vel helt håpløst uten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 8, 2008 Trenger ikke å bruke fjærklemmer. Du løfter bare bilen med jekken på den siden du skal bytte for å avlaste litt. Ikke ta for mye da, for da forsvinner demperen nedover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 8, 2008 trenger heller ikke å ta av demperen, det kommer an på hva skalgs dempere du har. jeg har coilovers på min og der bytter jeg uten å måtte ta de av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 8, 2008 Interessant. Så jeg skal ikke jekke bilen så høyt at hjulet henger med andre ord? Noen som vet ett sånn ca. estimat på hvor mye jeg skal jekke den opp? Har orginaldemperne på min Golf 1.9 tdi 1998 mod. Har enda ikke sett i haynes-boka, mulig alt dette er forklart der da men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...