Sveise igjen skruehull på bilen min..

Anbefalte innlegg

Heisann! Fjernet for en tid siden en kjempestygg spoiler som satt skrudd i bakluka. Jeg fjernet den, og da har det blitt sittende igjen en del sicaflex og 4 skruehull. To på hver side av bakluka nesten øverst.

IMG_2698.jpg slik ser den ut med vingen påmontert.

 

Det jeg da lurte på, er hvordan skal jeg gå frem for å få fjernet hullene? Jeg har tilgang på sveiseapparat og midlertidig grunning og lakk som ligner sånn sirkus på den fargen bilen har nå. Alt hjelper met den svarte sicaflexen og skruene som står der.

 

Sveising for jeg til, men så har jeg lest litt om tinning i det siste. Burde jeg bruke dette og så pusse ned igjen, og hvis ja, hva trenger jeg mer og hvor kjøper jeg det? Har f.eks bilxtra tinn? (Har tilgang på blåselampe til å varme opp)

 

Håper på flotte svar! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tinn er egentlig gammeldags, og det finnes sparkel som er like bra. På så liten reperasjon så hadde jeg ikke tatt meg bryet med å bruke tinn. Det blir vel bare et tynt sparkellag når sveisene er slipt. Er vel ikke snakk om en milimeter en gang?

 

Slip rent, sveis, slip ned, grunn, legg på finsparkel, puss, evt. sprøytesparkel, baselakk også klarlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, skruehullene er større enn én milimeter, jeg tipper på en diameter på 4mm. Hva skal jeg sveise inn i bakluka, hvilket metall? Og hvordan gjør jeg det med undersiden av det som eventuelt skal sveises inn, det vil jo ikke bli beskyttet mot rust, da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, skruehullene er større enn én milimeter, jeg tipper på en diameter på 4mm. Hva skal jeg sveise inn i bakluka, hvilket metall? Og hvordan gjør jeg det med undersiden av det som eventuelt skal sveises inn, det vil jo ikke bli beskyttet mot rust, da.

 

med diameter på 4mm kan du bare sveise igjen med tråden og slipe ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er luka strøken og rustfri ellers?

Hvis ikke kjøp ny,disse ruster jo for ett godt ord

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, skruehullene er større enn én milimeter, jeg tipper på en diameter på 4mm. Hva skal jeg sveise inn i bakluka, hvilket metall? Og hvordan gjør jeg det med undersiden av det som eventuelt skal sveises inn, det vil jo ikke bli beskyttet mot rust, da.

 

mindre enn èn millimeter sparkel etter at du har slipt sveisen jeg tenkte på, ikke diameteren på hullet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, luka er så godt som rustfri. Eneste er disse hullene, og etter nærmere ettersyn kan det se ut som hullene er nærmere 10mm i diameter. Og det ene hullet er (farlig) nært vinduet. Hvordan fungerer stålsparkel(plast?), er det et alternativ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nytter ikke å sparkle hull. Sprekker alltid rundt hullet så ville heller sveist det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, okei, men hva gjør jeg med innsiden? Utsiden er jo grei å grunne og lakkere, men innsiden vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med. Ser ikke ut som jeg kommer til med noe for å få på rustbeskytter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få på rustbeskyttelse på innsiden må du borre et hull på baksiden et sted og kjøpe hulromsspray med lang tynn slange. Dette hullet tetter du etterpå med en gummipropp. Man får kjøpt propper beregnet på bruk etter borring av slike hull. Tror de er beregnet for 8 mm hull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, hehe, morsom metode. Kanskje jeg kan ta litt rustbullet (eller lignende) på det nye hullet og pensle rundt kanten. Da må det bli enda bedre, tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.