#1 Skrevet Oktober 7, 2004 En kompis av meg har en '98 Passat Highline 1.8T som han sier at har mobilitetsgaranti, men han er usikker hva dette innebærer av forpilktelser for han og hva han har krav på. Bilen skal på service nå så han er litt usikker på om han skal ha den inn hos Møller Ålesund eller ta den et annet sted der det er billigere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2004 Husker ikke nøyaktig hva mobilitetsgarantien innebærer, men hvis han skal beholde den så må han ta service hos Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2004 Fra Audi sine hjemmesider: Livslang 24 timers mobilitetsgaranti Alle nye Audi leveres med 24 timers mobilitetsgaranti, som gjelder frem til første service. Når første service blir gjennomført etter Audis fastsatte normer på et merkeverksted, forlenges mobilitetsgarantien til neste service og slik kan det fortsette i hele bilens levetid. 24 timers mobilitetsgaranti trer i kraft dersom tekniske problemer gir deg uforutsett stopp underveis. Den dekker da gratis inntauing til nærmeste Audi verksted, eller reparasjon på stedet dersom dette lar seg gjøre. Smådeler som viftereim etc. er inkludert. Tar det mer enn 3-4 timer å reparere bilen, dekkes gratis leiebil med fri kjørelengde i inntil 5 dager (unntatt drivstoff). Er det mer hensiktsmessig å vente på bilen, dekker mobilitetsgarantien overnatting på hotell for både fører og passasjerer i inntil 5 døgn. Kostnadene for reparasjonen som er årsak til driftsstansen, dekkes ikke. Her gjelder de samme betingelser som for en bil som kommer til verkstedet uten at det har vært en uforutsett stopp. Er bilen innenfor garantitiden, vil Audi-forhandleren selvfølgelig vurdere om den oppståtte feilen dekkes av nybilgarantien. Ved benyttelse 24 timers mobilitetsgaranti, kan hjelp tilkalles ved å ringe 04444. Fra utlandet er telefonnummeret +47 04444 000. Serviceheftet med stempel fra siste service gjelder som ”sjekkhefte”. Serviceheftet er derfor et verdipapir som bør ligge i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2004 Ikke store poenget i den her da egentlig, bortsett fra at du faktisk får brukt en bil om du er ute på reise. Sikkert greit for forretningsfolk og slikt, men kanskje litt mindre verdi for oss private som ikke er så avhengige av bilen. Får be han undersøke hva prisforskjellen er på service hos Møller og service et annet sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2004 Opprinnelig postet av Arne Waadeland Fra Audi sine hjemmesider: Da det er en Passat vi snakker om hadde det vært greit å bruke VW's retningslinjer. De dekker bl.a. bare 3 dager leiebil, ikke 5 som på Audi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2004 Opprinnelig postet av Thomas Wathne Da det er en Passat vi snakker om hadde det vært greit å bruke VW's retningslinjer. De dekker bl.a. bare 3 dager leiebil, ikke 5 som på Audi. Jeg har alltid trodd at de gjalt uansett om det var VW el Audi, men der tok jeg visst feil... nok en grunn til at Audi er litt dyrere enn VW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...