Noen med kjennskap til BREMBO bremser?

Anbefalte innlegg

Jeg har BIG BRAKE KIT på Vipern, 380mm fullflyt disk. Hvor får man rak i deler til disse skivene her? Tenker på her hjemme. Det jeg trenger er monteringssett til disk-skive. Legger ved ett bilde.

bremser.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan vel flere hjelpe deg med? Es-tuning har iaffal god tilgang på brembo. Ellers vet jeg Mekonomen fører orginale brembo-deler.

 

Eller er det tilfelle at det du spør om er så spesielt at ingen fører det i landet? :S

 

Edit;

Non-stop trading fører iaffal Brembo, selv om de konsentrerer seg om mc/atv markedet, kan de garantert skaffe det du er ute etter.

post@non-stop.no - 22 63 18 60

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var innom TS i Fr.stad, Autotunig i Råde og ringte litt rundt, men fikk lite med hjelp, tydeligvis lite med kunnskap når det kommer til fullflyt disker. Jeg tviler vel på at jeg kan stikke til Mekonomen og få bestillt disse skruene, så lett er det vel ikke.

 

Men det er en butikk i Porsgrunn som kan Brembo, noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo ta kontakt med Brembo Scandinavia AB, Gathes Vag 80, SE - 439 36 Onsala, Sweden; Tel. 0046 300 29416; Fax 0046 300 29416

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo ta kontakt med Brembo Scandinavia AB, Gathes Vag 80, SE - 439 36 Onsala, Sweden; Tel. 0046 300 29416; Fax 0046 300 29416

 

Jeg prøvde å ringe det nr istad, det er ikke i bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 380 mm Sportec/Brembo bremser på RS4'en og ut ifra bildet ditt så ligner skruene/muttere på de jeg har. Jeg tror jeg hadde spurt Autotuning en gang til? De er jo Sportec forhandlere.

OBS husk på å få med hylsene som sitter inni skivene, der skruen går i gjennom skiven. Hylsene kan være litt vanskelige å få ut, og hvis du ødlegger en så står du jo der. . . .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 380 mm Sportec/Brembo bremser på RS4'en og ut ifra bildet ditt så ligner skruene/muttere på de jeg har. Jeg tror jeg hadde spurt Autotuning en gang til? De er jo Sportec forhandlere.

OBS husk på å få med hylsene som sitter inni skivene, der skruen går i gjennom skiven. Hylsene kan være litt vanskelige å få ut, og hvis du ødlegger en så står du jo der. . . .

 

Jeg ble litt overrasket over at ikke Autotuning i Råde ikke hadde noe fornuftig svar å komme med, de visste jo ikke hvor jeg kunne henvende meg til her i Norge, han bakom disken begynte å søke på nett etter Brembo, så fikk jeg ett nr han fant på nett og jeg ringte jo dit og fikk snakka med en fyr, og han fyren i telefonen visste knaptnok hva Brembo var for noe, og big brake kit var fremmedord. Jeg snakket også med Jens Hannestad på Autotuning, men han er jo ganske ny der og han har mest kunskap om motor, virket ikke som om bremser var hans område.

 

Jeg skrudde ut noen av disse skruene, og hylsa var temmelig slitt, må ha tak i disse delene fordi skivene er temmelig løse mot disken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dodge forhandler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant dette på Brembo.com

 

http://www.brembo.com/ENG/HighPerformance-Brakes/Distributors/Europe.htm

 

En av de kan sikkert hjelpe deg?

 

A/S Sorensen

Car Importer

Jon Sorlie

Po Box 134 Holmlia N- 1203 Oslo Tel

Fax

eMail

Web +47 22764400

+47 22 610 752

JS@sogb.no

-

 

Romnes A.S.

Car Commercial partner

 

Rødmyrlia 4 - 3700 Skien Tel

Fax

eMail

Web +47 35915300

+47 35595973

alftore.oppeboen@romnes.no

http://www.romnes.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dodge forhandler?

 

Dette er en Dodge Viper GTS-R, den her har ikke orginale bremser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en Dodge Viper GTS-R, den her har ikke orginale bremser.

 

Er det en "virkelig" GTS-R eller er det en GTS som er fixet litt på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en GTS-R har vel reynard motorsport vært bortpå den, levert med 750hk på 8 liter'n, sikkert ok det:)

Funker nok greit med de "vanlige" 450hk du får i GTS også.:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så rakketten din på Rudskogen Sigmund. Sjuk rå bil. Morro at folk eier slik i Norge, og har penger/budsjett til å drifte de!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en "virkelig" GTS-R eller er det en GTS som er fixet litt på?

 

Dette er en GTS-R ORECA, denne kommer ifra Henrik Roos som kjørte GTA/GT2 løp på nittitallet og begynnelsen av 2000tallet. Motoren er bygd om fra tørrsump til konversjonell wetsump, motoren er en ren race motor som har stått i en av GT2 bilene.

 

Det meste du ser er av karbon. Det man lettest ser forskjellen på en GTS og GTS-R er frontfangeren/panser, og den gedigne vingen bak, men man ser forskjell på bakfanger/speil/sideskjørt og andre små ting. Innvendig er gateversjon av GTS-R og GTS lik. Coilovers, og da snakker vi ikke FK eller annet billig sett, sitter selvfølgelig på, bremser er Brembo big kit.

 

Jeg er usikker på effekten, men det er blitt sagt nærmere 700 pga den har wetsump, mens tørrsump hadde ca 750hk fra ORECA, men dette er ikke noe bekrefta tall, så for meg har den friske 386hk som er orginalt på Europaversjonen av GTS.

 

Det jeg kan si, uten å skryte, mange av disse Audi quattro bilene med 500-700hk klarer nok ikke å kjøre fra denne, hvis jeg kan bruke brutalt uten at det skal bli en klisje så vil jeg bruke brutalt.

 

Jeg har sikkert glemt mange andre detaljer rundt bilen, så dette er bare en grovforklaring, så ikke skyt meg om jeg har glemt noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en GTS-R ORECA, denne kommer ifra Henrik Roos som kjørte GTA løp på nittitallet og begynnelsen av 2000tallet. Motoren er bygd om fra tørrsump til konversjonell wetsump, motoren er en ren race motor. Det meste du ser er av karbon. Det man lettest ser forskjellen på en GTS og GTS-R er frontfangeren/panser, og den gedigne vingen bak, men man ser forskjell på bakfanger/speil/sideskjørt og andre små ting. Innvendig er gateversjon av GTS-R og GTS lik. Coilovers, og da snakker vi ikke FK eller annet billig sett, sitter selvfølgelig på, bremser er Brembo big kit.

 

Jeg er usikker på effekten, men det er blitt sagt nærmere 700 pga den har wetsump, mens tørrsump hadde ca 750hk fra ORECA, men dette er ikke noe bekrefta tall, så for meg har den friske 386hk som er orginalt på Europaversjonen av GTS.

 

Det jeg kan si, uten å skryte, mange av disse Audi quattro bilene med 500-700hk klarer nok ikke å kjøre fra denne, hvis jeg kan bruke brutalt uten at det skal bli en klisje så vil jeg bruke brutalt.

 

Jeg har sikkert glemt mange andre detaljer rundt bilen, så dette er bare en grovforklaring.

 

: ja :: ja :: ja :

Ordn'tlig ræserbil da: smil :

Ifølge det jeg har fått med meg er det kun litt mykt understell og plasseringen av pedaler som mario andretti syns var feil med denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så rakketten din på Rudskogen Sigmund. Sjuk rå bil. Morro at folk eier slik i Norge, og har penger/budsjett til å drifte de!

 

Ja, jeg kjørte inn på plassen og satsa på at jeg ikke ble jagd vekk fra plassen pga at det ikke var en VAG. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: ja :: ja :: ja :

Ordn'tlig ræserbil da: smil :

Ifølge det jeg har fått med meg er det kun litt mykt understell og plasseringen av pedaler som mario andretti syns var feil med denne.

 

Du må skille mellom de forskjellige utgaver, RT/10 som er cabriolet versjonen og billig versjonen av Viper, så har du GTS som er "race" versjon og en mye dyrere bil en RT/10, og GTS-R er race, men det ble ikke bygget mange GTS-R, derfor er den vanskelig å prissette, men den er noen kroner dyrere en GTS.

 

RT/10 vil nok for mange føles litt myk, men RT/10 er egentlig totalt ubrukelig her hjemme i Norge, rett og slett fordi det ikke finnes sideruter, og de rutene man får kjøpt er noen man bare klipser fast og de er ubrukelig når du kjører, og veldig mange RT/10 er helt gråe innvendig, rett og slett grusomt.

 

GTS/GTS-R er coupe og der har dem sideruter og de to bulene på taket, de bulene er for at ikke hjelmen skal gå i taket. GTS er satt opp noe stivere mens GTS-R er ikke noe annet enn stivt. GTS er som regel sorte innvendig, men jeg ser at mange GTS har mange andre fargekombinasjoner nå, de bilene med andre farger innvendig er som regel sydd om i ettertid, eller at deler av dasjbord er lakkert om.

 

Og ja, det er trangt om plassen der pedalene er, brems og clutch sitter litt langt til venstre, man kan lett ta feil av brems som clutch hvis du ikke vet dette og er din jomfrutur i en Viper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få ut bilder av svinet da! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette også en GTS-R? Høres ut som det er ca samme spec på denne.

bilde?NewTbl=1&Avis=DI&Dato=20080421&Kat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette også en GTS-R? Høres ut som det er ca samme spec på denne.

bilde?NewTbl=1&Avis=DI&Dato=20080421&Kat

 

det ser ut som en GTS ut i fra panser og frontfanger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er den vel tipper jeg, med mindre/uten reklame og blanke lykteglass. Eller har den gule lykteglass? Det hadde vært stilig med gjennomført race-stil.

 

HistoricRacepics009.jpg

 

En ekte mannebil uansett. Skulle det tro det var vrient å få registrert en banebil til gatebruk? Hvor mye er modifisert for å få dette til? Du burde jo nesten opprette egen tråd om denne bilen, selv om det ikke er VAG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ekte mannebil uansett. Skulle det tro det var vrient å få registrert en banebil til gatebruk? Hvor mye er modifisert for å få dette til? Du burde jo nesten opprette egen tråd om denne bilen, selv om det ikke er VAG.

 

Bilen er nok "rødskiltet", gitt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.