Dunkelyder A4 Avant S-line 1,9 TDI '07

Anbefalte innlegg

Har nylig skaffet meg bilen og reager på smell / dunkelyd ved lav hastighet og gass på/av, spesielt ved køkjøring.

Har konfrontert Møller med saken, og de sier at det er skvulping i dieseltanken og at det skal være sånn.

Jeg finner dette noe underlig, har hatt et utall biler opp igjennom tidene, både gamle og nye, men ingen har hatt hørbar skvulping i tanken. Og her smeller det ganske kraftig av og til.

Veldig irriterende!

Er det noen av dere som har opplevd dette, og er det noe å gjøre med det?

Arvid

Fersk Audieier

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dette på min A4 04 modell, men er ikke så voldsomt plagsomt. Men hører det mye bedre her enn i andre biler jeg har kjørt, er helst under rygging jeg hører det dunker litt bakfra. Kommer også an på hvor mye diesel det er i tanken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nylig skaffet meg bilen og reager på smell / dunkelyd ved lav hastighet og gass på/av, spesielt ved køkjøring.

Har konfrontert Møller med saken, og de sier at det er skvulping i dieseltanken og at det skal være sånn.

Jeg finner dette noe underlig, har hatt et utall biler opp igjennom tidene, både gamle og nye, men ingen har hatt hørbar skvulping i tanken. Og her smeller det ganske kraftig av og til.

Veldig irriterende!

Er det noen av dere som har opplevd dette, og er det noe å gjøre med det?

Arvid

Fersk Audieier

Godt å høre at det er andre som har merket seg dette. Fruen har nettopp fått seg en ny A4 avant s-line 1,9TDI 115hk (ala bluemotion) 08-modell og vi har begge to lagt merke til at tanken er særdeles støyende! Kan rett og slett ikke skjønne at en skal høre høylytt skvulping fra tanken i en flett ny bil. Tok det opp med Audisenteret som har levert bilen, men de skjønte ikke helt hva hun snakket om.

Spørsmålet er jo om alle A4 avant er slik eller om det er noe feil på bilen? Llyden fra tanken er i overkant drøy etter min mening.

Vi prøvekjørte en Avant med quattro (2.0 TDI 140HK) før bilen ble bestilt og jeg kan ikke huske denne skvulpingen fra den: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkuratt likt på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skvulper greit fra tanken min også når den er full! Irriterte meg i begynnelsen, men nå legger jeg ikke merke til det mer:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

håper ikke dette her kjer på min...eneste "dunke" lyden jeg hører når jeg skal begynne å kjøre, men det er bare bak dørene låser seg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og akkurat likt på min

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke på min: rock : (bensin er best)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.