Anbefalte innlegg

Har en ukes tid kjørt rundt med avispapir i gulvet foran på passasjersida, etter at jeg trodde dattera tømte ut saftflaska si der.... men oppdaget at det plutselig var 'kliss'vått der igjen. (Skylder litjpia en stor unskyldning...). Men hva kan dette komme av? Har vært lite regn her i det siste, har vaska bil ved et par anledninger....

Kjente oppover langs fotbrønnen på begge sider, og kjentes vått ut inn mot tunnelen. Kjente ikke noe lukt av vannet, så det er ikke kjølevæske. Noen som har forslag?

Er forresten en -99 A6 1.9 tdi avant, om det har noe å si...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tett drenering for kondensvann fra klimaanlegget, lekasje i pakningen under festeramma for pollenfilteret eller tette dreneringer i batteri/vannkassa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Takk for svar. Lett å komme til etter å ha fjernet deksel i nedkant bakrute?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pollenfilteret og batterikassa sitter under panseret:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du utav dette? eg sliter nå med det samme masse vann på gulvet uten att det har regnet.

Tipper det er tett drenering fra klimaen noen tips til hva som må demonteres for å få fikset dette? hanskerom eller batteri?

Lasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, til meg er det lekkasje som kommer av at vannet renner under dekklista i nedkanten av frontruta. Dermed renner det rett ned i pollenfilteret/luftinntaket til varmevifta. Satser på at dette blir fiksa når ruta skal byttes.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble faktisk våt på gassefoten da jeg var ute å kjørte her om dagen!! Har ikke fått tittet på det enda, men det er tydeligvis ganske vanlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel passasjer siden det er mest vanlig.. har heldigvis ikke hatt det på noen av mine VAG..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel passasjer siden det er mest vanlig.. har heldigvis ikke hatt det på noen av mine VAG..

bank i bordet;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd dette. Vann på passasjersiden.

Det er dobbel torpedovegg og her er batteriet plassert. under dette finnes det et dreneringshull (må ut med batteriet) slik at vann som kommer i denne dobbelveggen dreneres ut. Når denne dreneringen tettes vil vann komme inn via kabelgjennomføring eller igjennom pollenfiltret. Sjekk her først hvis det blir vann på dørken fremme

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg konstatert at det er dreneringa på klimaen som er tett, i tillegg til at det renner litt vann inn / ned i pollenfilteret. Men det er farsken meg ikke lett å finne avløpet under bilen! Ligger det bak noen deksler eller lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja... hadde ikke tid å vente på svar, så trakk til side rørstussen, og brukte trykkluft videre i slangen. Nå renner vannet der det skal......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor fant du dreneringa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er det avløpet da?

Kjekt å vite om noe slikt skulle dukke opp på min bil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjernet hanskerommet, så ser du det på v.s. i fotbrønnen på passasjersiden. Jeg måtte demontere plastdekselet på h.s., samt dekselet over dørstokken, for deretter å brette tilside matta. Den var veldig stiv og umedgjørlig, men det gikk da på et vis. Avløpet er festet med 3 skruer, hvorav den øverste satt jævlig vanskelig til. Brukte forlenger med ledd for å løsne denne. Måtte bryte litt samtidig som jeg klemte ned gummipakningen som går gjennom torpedoveggen for å trekke ut avløpet. Må sikkert passe på så den ikke løsner i øverkant. Deretter var det bare å stikke blåsemunnstykket nedi og blåse i vei. Starta bilen og sjekka at kondensvannet kom ut under, og det gjorde det, heldigvis. Vet fortsatt ikke hvor utløpet på dreneringa er på undersiden, men regner med det går noen år før jeg må gjøre dette igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... satt og tenkte på dette på tur hjem fra jobb i dag. Er det slik at evt. vann som kommer inn via pollenfilteret, går videre via dreneringa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peil på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.