RS4.løst eksos varmedeksel ?

Anbefalte innlegg

har en liten ulyd (klirring/rassling) på venstre side av motoren (førersiden) som plager meg, men det er jo heldigvis kjempegod plass nedi der,så det er vanskelig å lokalisere lyden ovenifra/nedeifra.

Lyden har vært der så lenge jeg har hatt bilen, men noen få ganger så kan lyden forsvinne helt en god stund.

Kan også nevne at bilen gikk som en kule da jeg kjøpte den, men nå har den gått i nødmodus, så jeg kjører uten ladetrykk. men lyden har vært der hele tiden, ingen forandring med andre ord..så jeg tror ikke dette har noen sammenheng.

Lyden minner veldig om f.eks et løst varmedeksel ved eksos, eller evnt.en mutter som ligger oppå et varmedeksel.

rasslingen /klirringen kommer når jeg trakker fort på gasspedalen (slik at motoren "rister"),men visst jeg ruser den rolig opp kommer det ingen lyd.

Det er ikke forsjell på om jeg står i ro, eller kjører, spiller heller ingen rolle om motoren jobber tungt eller lett. Det er det samme om motor er varm eller kald.

Det kommer altså visst jeg trykker og slipper gasspedalen fort. Det kommer også visst jeg akslererer med full gass, men her igjen, visst jeg gir rolig gass kommer det ingen lyd.

(Har god kjennskap til rådebank,skjørtebank lyder osv, ligner ikke i det hele tatt)

Jeg har kontrollert at det ikke er de varmeskjoldene som ligger fra turbo og bakover, men klarer ikke å se om det ligger noe varmedeksel rundt manifoild.Er jo helt umulig å komme til.

Noen som har noen ideer hva dette kan være ? vet at det er vanskelig å "gjette" uten å engang hørt lyden, men det er gjerne noen som har hatt lignende problem før.

Håper på gode svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ihvertfall avkrefte at det ligger varmeskjold over manifoil. Kun varmeskjold fra turbo og bakover....

Hadde bilen vert en tidlig s4, med de første utgavene av eksosmanifoiler, så ville man kanskje tro at det var ett "innerrør" i manifoilen som er løs.... Men dette problemet skulle være eliminert på rs4 grenrør...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

innerrør i eksosmanifoild ? hvordan fungerer disse da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

andre ting ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det må da være noen som har vært borti lignende ? alle svar mottaes med stor takk :) kom med forslag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.