#1 Skrevet Mai 10, 2008 Jeg har hatt vannlekkasje i min 98 modell passat, og vannet fløt rundt på gulvet på passasjersiden. Dette var i fjor sommer, og stedet hvor vannet kom inn er tettet og vannet er fjernet, så det er helt tørt nå, men jeg tok knekken på en del elektronikk. El.vinduene, sentrallåsen og kupèbelysningen funker ikke lenger. På Møller sa de at det sannsynligvis var comfort-enheten som ligger under gulvmatta på førersiden som var ødelagt. De skulle ha en liten formue for å feilsøke og evt sette i ny comfort-enhet, så jeg kjøpte en brukt fra Norsk Bildelsenter til en fornuftig penge. Problemet er bare at når jeg plugger i den nye enheten så skjer det ikke noe forandring. Må denne enheten stilles inn på møller? Er det eventuelt noe annet elektrisk under der som muligens kan være skadet? Tenker da på relèer og slikt? Hadde vært fint med noen råd og tips! Er jævla kjipt å måtte ut av bilen hver gang jeg skal gi bompenger og slikt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2008 Måtte bytte denne jeg og... Ingen utvei for meg, 5000,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 10, 2008 På de tidlige 3b Passatene er der en del dårlige ledningsforbindelsespunkter i området under førersetet også, og disse liker veldig dårlig vannlekasje for å si det mildt.... Disse er vel verdt å kontrollere, er ofte gåen/ irret i stykker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 10, 2008 På de tidlige 3b Passatene er der en del dårlige ledningsforbindelsespunkter i området under førersetet også, og disse liker veldig dårlig vannlekasje for å si det mildt.... Disse er vel verdt å kontrollere, er ofte gåen/ irret i stykker. akkurat dette var eg ute for på min passat når eg fekk vatten inn i bilen. Måtte lodde oppat en del punkter i kabelstammen som går langs dørlista på sjåførsiden, dei va ira av. en liten kveld å alt funka i gjen, eg og fekk beskjed om å bytte styre enehten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2008 hmmmmmmmm, da er det vel samme problem her da. Starta med sentrallås h.bak, så kom h.foran etter en stund, så komme begge på v.side ett par uker etter det. Så gikk det ei uke eller 2. Så kutta låsen på bensinpåfyllinga, Åsså plutselig ville ikke vinduene virke. Her prøver motoren å dra, men tar tid før den kommer. Må prøve flere ganger. Speilene er også døde. Er vel den samme boksen som kan være årsaken da vel.?? Låsen på bagasjelokket virker som den skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 12, 2008 jeg skaffet en ny styreboks til A6 4B (faktisk til en Mølleransatt) for ca en 1000 lapp. (ebay) Den var splitrende ny men tipper den skal kodes med VAG-COM, sjekk kodingen du har på din samt alle adaption channels. legg inn de samme på den nye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2008 Modulen ser grei ut den. Ikke tegn til fuktighet eller irring her. Noen som veit om denne enheten må programeres, eller er det bare å hente inn fra en høggerbil f.eks??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 19, 2008 jeg ville koblet opp den du har og sjekket kodingen på den (hvis det er mulig) og så lagt inn alle kodingene (samt adaption channels) på denne. alt dette gjøres med VAG-COM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...