Anbefalte innlegg

Hei

Har en Audi A6 2000 mod (C5). Av og til så er det en utrolig irriterende knirkelyd når jeg ratter. Lyden kommer fra selve rattet ett sted. Høres ut som skinn mot plast eller no. Noen som har en genial løsning på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er mest sansynlig leddet i rattakslingen som knirker! løsningen er å bytte rattakslingen eller å ta en hammer og mothold og gi leddet et par slag.. altså å lage krysset litt trangere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Syns det høres mer ut som skinn som gnisser mot noe jeg. Tror muligens lyden helst er der på varme dager..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal aldri si aldri, men i de fleste tilfeller er det leddet på rattakslingen som knirker, kjent fenomen på disse biler. Høres ut som det kommer fra rattet, lyder forplanter seg:) Men er bare å skru av plata over pedalene, så finner du fort ut om det er leddet eller ikke, bare hold handen på leddet samtidig som du svinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se på dette neste gang lyden dukker opp. Takk for tipsene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkurat samme problem på min... knirkelyden er helt vekke nå:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du bare dunka litt på det leddet? Kanskje det og skal smøres litt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare smøring hjelper ikke, det har jeg prøvd flere ganger... Eneste jeg har funnet ut som nytter er å dunke i det. Har en kompis som jobber på møller og det var han som tipsa meg om å slå i det. Men du må bruke mothold også i det, så du ikke ødelegger det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg skjønner hva du legger i mothold?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

at at du holder feks en hammer på andre siden av leddet også... Denne slår du ikke med, bare presser den mot andre siden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det ikke er dette, kan det også være "tørr" slepering (en annen "kjent" feil på div. Audi)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er en slepering? Og hvor sitter den? Og hvordan fikser man det? Hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den sitter i rattet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har faktisk samme problem på min så dette må virkelig testes ut.. er vanvittig irriterende lyd det der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ante meg at det var flere som slet med dette.. Skal se litt på saken i morgen, si fra om du finner ut av det på din :)

Er lyden konstant hos deg, eller bare av og til?

Ulyder er det verste ass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er en såkalt tørr slepering, hvordan utbedrer man det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å skjekke fjærbeinslager. Det er det hos meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å skjekke fjærbeinslager. Det er det hos meg.

er ikke fjærbeinslager på multilink forstilling.. da fjærbeinet ikke vrir seg når du svinger.. er bare en gummipute men denne er det ingen bevegelse i når man svinger. ta en titt selv om du har slik bil få en til å svinge på rattet og se på fjærbeinet samtidig .. det står stille. ;)

har fikset mange sånne rattstamme ledd på denne type a6 med rustløser, vanlig smørespray funker ikke da dette ikke trekker inn. men rustløser funker 95% av gangene bare å spraye på der akslingen fra rattet går inn i gummiforinga nede ved leddet.. samtidig som du svinger masse. tar gjerne en dag ca før det du har sprayet på trekker helt inn men da blir den nesten alltid stille. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kan prøve dette med rustløseren. Men kikka litt på det i dag. Det leddet det gjelder, er det det leddet som ligger rett over bremsepedalen ca.? Er vel egentlig det eneste leddet som er tilgjengelig fra kabinen egentlig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kan prøve dette med rustløseren. Men kikka litt på det i dag. Det leddet det gjelder, er det det leddet som ligger rett over bremsepedalen ca.? Er vel egentlig det eneste leddet som er tilgjengelig fra kabinen egentlig..

ja, rett før akslingen går inn i gulvet. :) har funket på de fleste jeg har prøvd på og brukt den rep-løsningen i endel år nå på audi der jeg jobber :) værdt å prøve fø man byner slå;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen spes. type rustløser jeg bør bruke, eller er det ett fett? :)

Med denne løsningen trenger man jo ikke skru av deksler engang :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen spes. type rustløser jeg bør bruke, eller er det ett fett? :)

Med denne løsningen trenger man jo ikke skru av deksler engang :P

jeg pleier ta av dekselet men går kansje uten med litt vilje;) jeg har alltid brukt würth sin rost off med grafitt. det er hva vi har på jobben så det er grunnen til det.. mulig andre virker også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, takk for tipset. Skal testes ut i morgen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg pleier ta av dekselet men går kansje uten med litt vilje;) jeg har alltid brukt würth sin rost off med grafitt. det er hva vi har på jobben så det er grunnen til det.. mulig andre virker også:)

Takker for dette tipset altså.. Knirkelyden er helt vekk, tok bare en liten time med "virketid" så var lyden vekk.. Dynka leddet godt med WD40 (samme som 5-56). Og vipps :) Helt nydelig å kjøre med :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.