#1 Skrevet Mai 11, 2008 hei og takk for at du leser. håper DU kan hjelpe. Etter en kortsluttning gjennom sikkringsboksen (som er byttet ut etter dette) og i ledningsnettet (som eg bare har gått over og fikset) gikk det mye strømm opp til tenningslåsen (som eg har byttet ut) nå får eg ikke noe gnist fra coil, får ei heller ikke bensinpumpa til å gå ved nøkkelvridning. bensinpumpa gikk før eg byttet motor. motor og ledningsnett fra motor et nytt. har tenningsmodulen fra en 8v og den store svarte boksen som styrer tenninga. deler opp tråden to for mer orden. så når dere svarer skriv 1) for bensin pumpe delen og 2 for tenninga. 1) fylte bensin da den hadde lite bensin på seg. er vel 10L+ nå. begge pumpene går når en kobler strøm på dem. -må dem ha strømm samtidig for å presse bensin fram? den ene suger opp bensin fra tanken den andre fram? -hvilke relle er bensinpumpe releet? -hvor skal pluss ledningen til bensinpumpen komme ut fra? 2) hvilke ledninger skal inn på coil? og hvor kommer dem fra? første post blir oppdatert slik at det skal bli enkler å lese og få start på bilen mvh bent eilerås aasen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2008 de må da være noen. haster litt, egentli... belønning kan bli et alternativ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2008 1)Bensin frem til dysene får du ikke før du løfter opp "tallerkenen"/vekta inni luftfilterboksen på K-jet systemet, tvangkjør pumpa ved å sette en jumpe ledning til forbindelse 30 og 87 der b.pumpe releet egentlig sitter. At den ikke går lenger etter ledningsnett bytte kan være at det mangler en styrestrøm ledning til coilen, pumpa er styrt elektrisk gjennom denne. Er også en grov svart ledning som skal ha jordingspunkt på batteriet gods fra 16v nettet, tipper den er 3kvadrat eller 4. Den glemte jeg en gang, da går ikke pumpa. 2)At det ikke er gnist kan være feilkobling. Skal være 12v ved 15 på coil ved tenning på og ved betjening av starter. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2008 1)Bensin frem til dysene får du ikke før du løfter opp "tallerkenen"/vekta inni luftfilterboksen på K-jet systemet, tvangkjør pumpa ved å sette en jumpe ledning til forbindelse 30 og 87 der b.pumpe releet egentlig sitter.At den ikke går lenger etter ledningsnett bytte kan være at det mangler en styrestrøm ledning til coilen, pumpa er styrt elektrisk gjennom denne. Er også en grov svart ledning som skal ha jordingspunkt på batteriet gods fra 16v nettet, tipper den er 3kvadrat eller 4. Den glemte jeg en gang, da går ikke pumpa. 2)At det ikke er gnist kan være feilkobling. Skal være 12v ved 15 på coil ved tenning på og ved betjening av starter. Lykke til! de gjikk jo en god del strøm fra kontakt 23-D og gjennom siktingsboksen og følgte den svarte ledningen opp til teningslåsen. pga at coien kjører omvendt signal? da gjikk ikke starteren rundt, men etter eg la opp ny ledning gjikk starteren igjenn. flere ting som kan ha blit ødelakt av dette? 1) styrestrømmen hentes fra 15 sida på coilen og skal inn på hvilke stikk? den grove svarte ledningen hvor kommer den fra? 2) bensinpumpa er jo styrt av at den får signaler fra coil. kan coilen være mitt problem? kan de være at coilen er gåen? målte fra 15 da fikk eg 0.66, men fekk det på begge coiliene eg hadde. tenning det når den står i hakke og betjening er når du vrir siste rest? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 13, 2008 Er ikke tenningsbryteren din som er synderen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 14, 2008 igjenn?... kan jo vare de... er vel enkelt å måle de? skal være 12v når den står i kjøre modus? og når den er i kjøre modus så skal den gi 12v til coil og coil gir videre inpulter til bensinpumpa gjennom et relle? fått de rett? prøvde med en passat tenningsbryter men ikke noe mer liv i den... den vet eg fungerer. 2) inn på coilen min er det en rød og grønn ledning på - sida og to svarte på 15 + sida... vet ikke hvor de går og har ikke målt dem enda. sitter i andre enden av verden og øver på examen. hvor skal desse ledningen gå? hvilke ledninger skal inn på coil? vet eg dette kan eg legge opp selv og se om det funker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 17, 2008 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 18, 2008 2) har fått tenning nå, vist eg legger en ledning fra pluss på bateriet til + 15 sida. kan eg legge opp en konstant pluss eller vil de tappe batereit? hvilke ledninger skal inn på coil? det er en rød/svart og en grønn ledning på samme stikke som er koblet til minussida (-) og to svarte på 15 pluss (+) sida den grønne skal ned til fordeler? den røde skal gjøre slik at den får 12v vet tenningen i kjøre posisjon? den ene svarte skal til D23 og den andre svarte skal til? ps. var foresten D23 eg koblet feilkoblet til jord. det er vel den som skal gi 12v til coil kanskje? 1) hvordan tester en om bensinrelleet fungerer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...