#1 Skrevet Mai 11, 2008 Er det noen her som har byttet slavesylinderen til clutch på en Golf 4? Min ble defekt på Rudskogen på den aller siste runden før vi skulle av banen for dagen.. ganske typisk, men heldigvis er ikke denne delen så fryktelig dyr at det gjør noe Har luftet gjennom en drøy halvliter med bremsevæske uten suksess, så jeg regner med at den rett og slett er utslitt.. det er vel neppe mulig å gi en sånn del 'juling'? Kan vanninnhold i bremsevæsken ha noe å si? Ved måling av bremsevæske var det såvidt den gikk gjennom teknisk, til tross for at det er ca. 10mnd siden den ble byttet på Møller. (Det sier seg vel selv at jeg neppe kommer til å betale dem 1500 penger for å bytte bremsevæske flere ganger...) Er det en stor jobb å bytte denne sylinderen? Ser ut som en kurant jobb så langt jeg kan se, men er det noe spesielt jeg bør passe på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2008 sjekk for lekkasje på rør, evnt sylinderen på clutchpedalen før du er sikker på at du skifter slavesylinderen. Har ikke skiftet på golf4 før, men sikkert greit arbeid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 11, 2008 Er vell bare to skruer som holder den pluss slangen/røret. Så det burde være en kurant jobb:p Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2008 sjekk for lekkasje på rør, evnt sylinderen på clutchpedalen før du er sikker på at du skifter slavesylinderen.Har ikke skiftet på golf4 før, men sikkert greit arbeid. Det er også en sylinder på pedalen? Har ikke sett noen synlig lekkasje på noen rør... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2008 Du har 2 pumper. Master på pedalen og slave på girkassa. Du KAN ha fått innvendig lekasje i master. Jeg trodde slavesylinderen på min gamle bil var gått, byttet den uten at det ble degrann bedre. Byttet master pumpa og den ble helt gull. Den hadde ikke noe utvendige synlige lekasjer eller noe slikt men hadde da en innvendig lekasje. Finnes måter og teste de forskjelige pumpene på. Master kan du jo teste med og sette en wirescript tang (sveisetang) på slangen på for og blokkere gjennomstrømninga ned til slave med og prøve og clutsje. OM du får ført pedalen til bunn vil du ha en lekasje iden. Om den forblir stein hard er den good. Da er det stor sjangs for at det er slave som er dårlig hos deg. Ett lite utklipp fra familiealbumet. Om du ser post #16 tilførsel av væske #17 så har du master #23 slave Ser da at du har gummislange ett lite stykke, finn fram en wirescript tang, klem der og se om du holder trykket på pedalen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 13, 2008 Tusen takk for info! Er litt avhengig av bilen for øyeblikket, og jeg har ikke tid til å skru akkurat nå, så jeg måtte krype til korset og levere den på verksted i dag for å få stilt en diagnose på dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...