Små oppgradereinger og lydisolering til Volkswagen Touran

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp annskaffet meg en VW touran 2006 mod bruktbil gått 39000km.

Bilder av bilen:

http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11802

Jeg sjekket Norsk Bildelsenter og fant følgende produkter:

Touran Cross baklykter http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Varegruppe/?Varegruppe=0223&ASP=4010622&Type=VW&Model=Touran&Year=2006

Tenkte jeg skulle prøve å etter lydisolere bagasjerommet i golv og halveis oppå veggene.

Har sett på dynamat lydisolerende matter. Men er det noen på forumet som har erfaring med dette?

Jeg er ikke noe bilmekaniker, å har skrudd lite på bil.

Så hvordan får montert dette på en biligst mulig måte?

Burde jeg ta kontakt med Møller, de bruker sikkert ikke så lang tid på et sånn oppdrag.

MVh

Aasmund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noe å si på saken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å gjøre dette selv.. Vil ikke tro det er veldig vanskelig å skifte baklykter på bilen og de mattene er vel heller ikke det værste.. Prøv å sjekk litt bak deksler og slike ting bak så finner du nok fort ut av det.. Gøy å få til ting selv også, bare bruk god tid og vær nøye..

Møller tipper jeg skal ha begge armene for en slik jobb.. Hvis ikke du kjenner en der, så tipper jeg de sikkert skal ha like mye som du kanskje har brukt på deler..

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig gammel tråd men jeg prøver meg likevel. Jeg er interessert i å høre mer om hvordan du gikk frem ifht lydisoleringen.. Har du noen stalltips å komme med? Kunne veldig gjerne tenke meg å redusere støyen litt jeg også når jeg skal bygge om fra vare til personbil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.