#1 Skrevet Oktober 7, 2004 Har en Air Research T3 med A/R .42 kompressor og A/R .48 eksos Lurer på hva denne holder til av hk. Skal brukes på 1.8 8v motor. Har hatt en med A/R .63 eksos før på lik motor, derfor lurer jeg på nå om denne blir litt liten.... Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2004 A/R .48 eksos(turbin) er nok stort nok(=samme som cossie), men det kommer jo an på hvor mye effekt du ønsker, og hvilket turtall den skal begynne å gi trykk. A/R .42 kompressor er heller lite? Men vil nok holde til 200+hk?? Arne K P.s.:Har en helt ny "Stage 2" turbo, Kompressor (T04) A/R 0,50 trim 60(?) turbin: (T-3) A/R 0,48 Passer perfekt til en 1,8-2,0 ~250Hk+ "På tilbud" 5000,- (endrede planer)... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2004 Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær Har en Air Research T3 med A/R .42 kompressor og A/R .48 eksos Lurer på hva denne holder til av hk. Skal brukes på 1.8 8v motor. Har hatt en med A/R .63 eksos før på lik motor, derfor lurer jeg på nå om denne blir litt liten.... Takker for svar Kompressoren lever luft nok i "massevis" iallefall, luft til rundt 270hk klarer den å levere. 48 ar på eksosen er litt trang om du skal opp i moderate ladetrykk, 8v toppen på G60 (regner med det er G60 det er snakk om;)) er som sagt ingen genial konstruksjon, så høye tempraturer på eksos som igjen vil varme opp innsuget enormt er noe man gjerne vil unngå. Vil anta at 0.9 bar omtrent vil være "max" av hva du kan lade med tanke på effekt/tempratur med 48 eksoshuset. 190 hk? Med et 63 eksoshus kan du lade oppmot 1.3 bar og få enn effekt på 220-230hk. Har tatt utgangspunkt i en orginal topp nå, samt at programvare/dyser osv holder følge... 63 eksoshus er ikke så fryktelig dyrt, rundt en 50-60 dollar eller rundt 1500 kr her hjemme. Ebay er ett fint sted å lete. Det du og kan gjøre er å montere en EGT, måler som viser eksostempraturen. Bestilte meg en sånn her om dagen, Greddy, kom på 1190kr inkl frakt, fant den på ebay til $ 139 (Buy it now pris) + $ 34 i frakt. Mener firmaet/selgeren het Fasterthanthem. Med denne kan man jo prøve seg frem med 48 eksoshuset og se når tempraturen begynner å bli kritisk varm, noe mer enn 800-850? grader så er det nok varmt nok baki der mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2004 Takker for svar... Da får jeg nok bytte inn den jeg har.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...