#1 Skrevet Mai 11, 2008 Har fått et slags "problem"...Håper at det er noen som vet hva som skjer og om det betyr noe? Når jeg skal starte motoren er bremsepedalen hård som en stein. Det har den ikke vært før. Dvs. det jeg pleier å gjøre er; inn med clutch, foten på bremsepedalen (som er myk og lar seg tråkke litt ned) samtidig som jeg løsner brekket og vrir nøkkelen. Ingen bevegelse i bremsepedalen imens eller etter jeg har startet motoren. Nå plutselig er bremsepedalen hård som en stein når jeg legger foten på den og når motoren er startet synker den og blir myk igjen. Har ingen problemer med bremsene og ingen advarseltegn i FIS'en. MEN for en uke siden begynte det å gi litt lyd fra høyre bakhjul og nå er det hørbart KLUNK når jeg treffer ujevnheter i veien. Mistenker at det er stabstaget som har løsnet seg for da jeg monterte senkesettet var det jævli vrient å stramme den bolten som holder staget inne ved demperen...skal seff prøve å få den strammet og se om ikke lyden forsvinner. Hva er det for "feil" ved bremsene...noen som har en idé? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2008 Har ikke noe svar til deg, men derimot akkurat samma problemet på min. Bremsene er helt fine, men når bilen har stått noen timer/over natta er pedalen stein, helt til jeg fyrer opp da blir den myk og fin.. Trenger tips her Tiptronic om det skulle han noe å si.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 11, 2008 Har ikke noe svar til deg, men derimot akkurat samma problemet på min. Bremsene er helt fine, men når bilen har stått noen timer/over natta er pedalen stein, helt til jeg fyrer opp da blir den myk og fin.. Trenger tips her Tiptronic om det skulle han noe å si.. Merkelig greier dette...min gjør det hvis jeg lar den stå i noen minutter bare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 11, 2008 hørest ut som vakumlekasje inn til bremsekraftforsterker .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 11, 2008 hørest ut som vakumlekasje inn til bremsekraftforsterker .. Okay...bremsekraftforsterkeren er det den som sitter i motorrommet helt inn til brannveggen - som bremseveske reservoaret er montert på ? Og burde jeg kunne se/høre/merke lekasjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 12, 2008 ikje umilig å høre lekasjen når motoren går nei .. er ofte noen plastikk slanger som går fra innnsuget og bort til forsterkeren som blir morkne , greit å fikse d så man ikje plutslig blir bremseløs .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2008 ikje umilig å høre lekasjen når motoren går nei .. er ofte noen plastikk slanger som går fra innnsuget og bort til forsterkeren som blir morkne , greit å fikse d så man ikje plutslig blir bremseløs .. Takker for svaret Vidar! Var ute i sted og kikke litt men så (eller hørte) ikke noe. Da skal jeg gå igjennom alle slanger til og fra -forsterkeren...selvom jeg tviler på at de mørkner etter 3 1/2 år...men man skal aldri si aldri... Håper at det "bare" er det...vil jo ikke ha noe tull med bremsene nei Fant i øvrig ut hvor den banke/klunke lyden kom fra. Strammet de to boltene som holder stabstaget inn mot bakhjulet og da forsvant lyden...nesten da. Er fortsatt lite granne banking som høres svakt i "ekstreme" situasjoner. Men det blei iallfall bedre og da tyder det på en foring eller noe som er blitt sliten etter jeg har senka bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 12, 2008 Sitter også en tilbakeslagsventil i forbindelse med slangene til bremsekraftforsterkeren. Hvis denne lekker tilbake inn i motoren vil du ikke nødvendigvis høre eller se feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 12, 2008 Sitter også en tilbakeslagsventil i forbindelse med slangene til bremsekraftforsterkeren.Hvis denne lekker tilbake inn i motoren vil du ikke nødvendigvis høre eller se feilen. Har nettopp nå vært ute å sjekke om jeg kunne se noen dårlige slanger, løse forbindelser eller lignende...Men nei da alt så ut som et motorrom som har "levd" i 35.000km Er jo til og med umulig å se noe neddi der... Tre spørgsmål; Hva gjør jeg? Time på Møller? Er det noe som går an å kjøre med inntil jeg får hevet den på verksted? Bremser osv funker jo perfekt!?! Hva hadde dere gjort med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 12, 2008 Så lenge bremse er normale når motoren går er det ikke noe som tyder på ekstern lekkasje som ville ført til hard eller hardere pedal en normalt. Hvis alt er normalt under drift forsvinner mest sansynelig vakumet tilbake til motoren når den stoppes. Tilbakeslagsventilen er ofte laget i plast og ingen unormal feil, men oftere på biler som er en del år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 22, 2009 Hva ble løsningen på problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 22, 2009 Husker nesten ikke lenger hva som var greia...mener at det forsvant igjen. Bilen feilet åpenbart ikke noe iallfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...