#1 Skrevet Mai 11, 2008 2,8 VR6 AAA Holder på med et passat vr6 prosjekt. Har gått meget seint framover grunnet lite arbeidslyst men i det siste har arbeidslysten kommet tilbake. Er omtrent 8 mnd siden sist jeg hadde start på motoren. Men idag fikk den nytt eksosanlegg, så måtte starte den for å høre lyden fra det nye anlegget. Lyden er forsåvidt grom den, fra eksosen, men fra motoren kommer det en lyd jeg ikke kan huske å ha registrert tidligere. En slags tikke/klakkelyd fra registersiden. Siden motoren har stått såpass lenge kjørte jeg den litt på starteren uten å ha i ledning fra coil til fordeler for å få litt olje rundt i systemet. Kan jo også nevne at før motoren ble satt i bilen fikk den komplett nytt register. Etter dette har ikke motoren vært igang mer enn 45-60 minutter til sammen. Kan ikke huske å ha hørt disse lydene før. Olje er forøvrig Castrol 10w-60 Spørsmålet er. Hva kommer lyden av? Legger ved link til videoklipp. Filmet med K800i så lyden er ikke optimal men kommer ganske godt frem. Er en .flv fil, funket fint i Windows media player hos meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2008 Har ingen peling på vr6 motorer,men jeg syntes det høres ut som ventil løfter som har satt seg litt,siden den har stått så lenge.. det ville iallefall vært ganske normalt.. De kan tikke ganske lenge selv om de har fått oljetrykk.. men de gir seg til slutt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 11, 2008 Lurte litt det selv, om det kunne være ventiltikking, men siden lyden var så sterkt akkurat ved registeret er jeg litt bekymret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2008 Eldgammel tråd, men tar denne opp igjen bare for å legge ved svaret, i tilfelle noen andre skulle ha samme "Ulyden i sin vr6" SVAR: Lite olje på motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...