#1 Skrevet Mai 12, 2008 Har en kamerat som vurderer å kjøpe seg passat. Så har han sett på en del annonser og på en del av de, står det at automat kasse eller tiptronic kasse er overhalt ved feks 150 000. Syntes også jeg har lest her en gang at noen har hatt litt plunder med tiptronic kassene sine. Noen som hvet om passat med automat og tiptronic er dårlig kombinasjon? Eller om jeg bare har lest om noen få uheldige enkelttilfeller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 12, 2008 Er mye problemer med tiptronic ja, men er ikke kassene sin skyld... Det er at man MÅ bytte olje og filter + rengjøre magnetene og bunnpanna min hver 60k km. Møller sier dette ikke er vits folk kjører 150k uten oljeskift og så plutselig er filteret tett og girkassa får ikke olje og så begynner den og slure etc og da ryker den. Har hørt at reversen er den som ryker/blir dårlig først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2008 Så lenge kassa har blitt vedlikeholdt i henhold til produsenten ZF som anbefaler filter og olje bytte hver 60 000, da er det ikke noe problem. Men om den har gått 150 000 uten bytte, så er det iallefall på tide. Å kjøpe en bil med kasse som har gått 150 000 uten bytte er jo ikke farlig, så lenge kassa fungerer og olje/filter bytte blir gjort med en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2008 Har hørt om mange tilfeller der kassene har røki før 100k, er ikke verdens beste kasse. tåler heller ikke å bli chippet. men selvfølgelig med god servise holder den vel lengre. Og om bilen er langkjørt osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2008 å si at tip-kasser ikke tåler chip er vel en liten overdrivelse? bilen min ble chippet ved import for 2 år siden, har ikke vært noe problemer med den.. -oftest ryker reversen om noe ryker -problem symptomer er treg giring, henger på gir og i værste konsekvens, nada revers -chip ikke noe stort problem så lenge det blir tatt hensyn til det når bilen chippes, dv.s begrenset dreiemoment, evt. av dreiemomentet reduserers i giringsøyeblikket Jeg ELSKER tipkassa når det gjelder langkjøring, bykjøring, ikke var den så aller vært på bane nå i helga heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 12, 2008 Min Passat 2000 mod med masse dopa hester har en tiptonic som fungerer helt topp. Gått 175000 km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2008 Min har gått 173k og har chip, dog med "litt" begrensing i dreiemoment. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 12, 2008 Noen som hvet om passat med automat og tiptronic er dårlig kombinasjon? Jeg har hatt en 115 hk TDI samt en 130 hk TDI der begge har vært med Tiptronic. Ingen problemer hos meg ihvertfall. Hadde også en A4 med 150 hk bensin sammen med Tiptronic uten problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...