A3 Sportback, turbo havari?

Anbefalte innlegg

Nope :( Importert bil, bare 2 års garanti da. Anyways, han trodde det var luftmengde måleren som var røken, så nå skal bilen kjøres til Møller Bil i Haugesund for gjennomgang :D

 

Hva tror dere de sier hvis de finner ut at bilen min er chippet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope :( Importert bil, bare 2 års garanti da. Anyways, han trodde det var luftmengde måleren som var røken, så nå skal bilen kjøres til Møller Bil i Haugesund for gjennomgang :D

 

Hva tror dere de sier hvis de finner ut at bilen min er chippet?

 

De kommer helt sikkert ikke til og like det.... Men hva de vil gjøre med det vet jeg ikke... er vell ikke stort de kan gjøre uansett... er jo DIN bil. Men alt av garantier mister du selfølgelig... Men de har du jo som sagt heller ikke ettersom importert og eldre enn 2 år.

 

Mhmm, hva gjør den N75 saken da? Det står det enten er en løs / ødlagt slange, eller feil med N75.. Dyr denne? :P

 

N75 er en elektronisk styrt magnetventil som justerer turbotrykket ditt. er gjerne koblet en slange til trykksiden på turbo og en på wastegate og siste inn i innsugsbelg.

Er gjerne denne det blir noe trøbbel med når bilen går i nødmodus foreksempel.

men trodde ikke at med deffekt N75 at det skulle ryke hvit røyk... Så er nok ett eller annet muffins...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis møller sier at problemet skyldes chippen, må du ikke høre på dem... det er deres svar på alle feil.... jeg hadde problemer med det samme men da var det silikonslangen rett etter ic som hadde en stor revne på undersiden.... såg det ikke med det samme...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vel 2l TDI fra denne tidsepoke kjent for å ha dårlige turboer. Så jeg tipper på knekkt aksling i turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville stått hardt på løs/revnet luftslange på trykksiden av turbo, helt til det var 100% sikkert utelukket. Kan ikke skjønne hvorfor det skulle kommet en slik høy "dumpventil-aktig" lyd fra en defekt LMM, vil faktisk påstå at det ikke er mulig :P Kan selvfølgelig være intercooleren som har "eksplodert" også, men få nå for all del sjekket alle slangene hele veien mellom turbo og innsugsmanifold NØYE før du bytter noe dyrt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er gjerne denne det blir noe trøbbel med når bilen går i nødmodus foreksempel.

men trodde ikke at med deffekt N75 at det skulle ryke hvit røyk... Så er nok ett eller annet muffins...

 

Kompisen min kjørte bilen min en uke før dette skjedde, da gikk bilen i nødmodus. Han hadde samme symtomer som meg, bare at det ikke var hvit røyk. Han stoppa bilen, og starta på nytt, så funka alt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har møller funnet ut at det var en knekt aksling i turboen som er feilen. I tillegg var det kommet olje litt forskjellige plasser som gjør at det har begynt røke. Totalpris uten arbeid 20.500kr!

 

Men han lurte på om jeg ville sette i en annen turbo, en som ikke er orginal, som er litt mer holdbar en orginalturboen, siden bilen er chippet. Har dere noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke garanti da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden bilen er importert, er kun garanti på 2 år :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det bare å handle ny tubo da! Mange amerikanske nettsteder du får en k04 for rundt 4500kr ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sa ikke meg noen ting :P er den guud eller? Jeg kan ikke ha noe som er farlig for resten av maskinen da. Har ikke råd til mer trøbbel nå :S Hvis jeg skal ha en større, så må jeg vel og ha andre deler som tåler mer? Tror du møller skifter dette for meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det bare å handle ny tubo da! Mange amerikanske nettsteder du får en k04 for rundt 4500kr ny.

 

Denne er grei hvis man har en 1,8T. Men her er det jo snakk om en TDI. Trenger vel en helt annen turbo da?

 

"Totalpris uten arbeid 20.500kr!" WTF? Og det er for hva? Iom at det er uten arbeid.. Hva annet enn turbo må skiftes da?

 

Jeg ville skaffet meg en oppgradert turbo fra ebay, og fått han kompisen din som er mekaniker til å skifte for deg. Evt kan du være med og hjelpe ham med jobben, så lærer du litt samtidig. Hør med Johan Lindstrøm her på forumet, han er god på dieseltrimming, så han kan sikkert anbefale deg en god oppgraderingsturbo!

 

Betal de på møller arbeidspenger for det de har klart å finne ut, og få bilen din vekk derfra fort som svinnt med mindre du er stinn av fjelldollar! :) De er jo så overpriset at det er helt sykt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er samme turboen som sitter ibla s3. Denne tåler en del mer. Krever ny mapping dog. Kan ta ut opp mot 240 - 245hk av den. Bolt on

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, men hvis jeg kjøper den, hva mer må skiftes? Er vel større fare for å ta topp-pakninger etterpå da? Mapper Møller den for meg?

 

EDIT: Han fra møller sa det helt klart var hentet for mye ut av bilen med chippen, og at for mye trykk har vært feil. Men skal jo ikke stole helt på de folkene da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ouch, sorry, du har disel.. da må du vel ha en annen... sorry.. men du finner greie replacemnt turboer i utlandet til disse også til en billig penge... ellers så har du biltema turboene som folk skryter opp i skyene, fatte det den som vil men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg kan sikkert finne mye forskjellig jeg, men nå trenger jeg hjelp til å finne en som er like bra men som tåler litt mer, eller en som er bedre, og da trenger jeg alle delene i tillegg.. Jeg har ikke peiling på dette her :S hehe.

 

Siste utvei for meg er å be mølles slette chip, og montere nytt orginalt. Pris 20.500kr eksl arbeid.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drawback med diesel er at i andre land, feks usa, er det lissom ikke så stort. Ergo finner man ikke like lett deler. Ett turbobytte burde ikke koste deg allverden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er nok heller en svakhet på disse turboene. Det skal hentes rimelig mye ut før en turboaksling ryker..... De på møller kan ikke mappe bilen din nei. Som jeg skrev tidligere, få bilen din vekk fra møller!!!

 

Kontakt han her:

Johan Lindström

 

CHIPSENTER.NO

Mobil: 971 971 60 Mail: info@chipsenter.no Web: http://www.chipsenter.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem skal fikse den hvis jeg ikke har den på møller? :P Noen her som kan hjelpe meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem skal fikse den hvis jeg ikke har den på møller? :P Noen her som kan hjelpe meg?

 

Du har jo en kompis som er mekaniker nevner du tidligere. Han klarer jo å bytte en turbo for deg. Og evt andre deler hvis noe annet må byttes. Og hører du med Johan Lindström, så kan han nok anbefale deg en riktig turbooppgradering. Og hør med han hva annet av godis du bør ha samtidig for å få mest mulig ut av det på en sikrest mulig måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.kermatdi.com har turboer i forskjellige størrelser og farger til din bil.

Ellers koster en utbytte turbo 7900+mva hos gik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ringte GIK Turbo nettopp, og de sa det ikke gikk an å oppgradere den turboen til noe bedre pga da ville bilen gå i nødprogram (?) :( Da får jeg vel bare me møller om å bytte turbo i den da, så får jeg gå tilbake til orginal chip :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GIK kan jo levere en ny turbo til en brøkdel av den sinnsyke prisen Møller skal ha, og å bytte turbo kan hvem som helst som har skrudd litt gjøre. Ingen grunn til å gå tilbake til originalchip heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GIK kan jo levere en ny turbo til en brøkdel av den sinnsyke prisen Møller skal ha, og å bytte turbo kan hvem som helst som har skrudd litt gjøre. Ingen grunn til å gå tilbake til originalchip heller..

 

Ok, så hvis jeg kjøper en ny turbo (org eller ikke), så kan jeg få noen andre til å bytte den. Hva er sjangsen for at det samme skjer igjen? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem skal fikse den hvis jeg ikke har den på møller? :P Noen her som kan hjelpe meg?

 

Siden du chipet bilen hos Christian-chipsenter Ålesund , så ville jeg i første omgang kontaktet han.

Han bør vel ha et ansvar her, siden det tydeligvis er chippingen som er årsaken til skaden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.