A3 Sportback, turbo havari?

Anbefalte innlegg

Chippingen er 99,9% sikkert IKKE direkte årsak til turbohavari. Da disse turboene er svak, og Møller bytter i fleng.

Når dette er lagervare hos middelsstore Møller verksted, så ser en hvordan det er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan fint bytte til annen turbo, men da må du endre på motorstyringsprogrammet. Ellers vil den jo klart gå i nødmodus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan fint bytte til annen turbo, men da må du endre på motorstyringsprogrammet. Ellers vil den jo klart gå i nødmodus.

Hvem kan gjøre dette? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å kontakte Johan Lindström? (Har nevnt han to ganger tidligere, både med emailadresse og telefonnummer) Du kan kontakte han via forumet her og! Hør med ham!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

få kompisen din til og skifte den og ta kontakt med de som trimma den og få de til og mappe den.

må faen få bilen fort vekk fra Møller hvertfall..: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er bilen på vei bort fra møller. 2550kr skulle de ha for feilsøking :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er bilen på vei bort fra møller. 2550kr skulle de ha for feilsøking :P

sa møller noe om ladetrykket ditt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det var for høyt ladetrykk? Hvorfor ble ikke dette sjekket når bilen ble trimmet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sa møller noe om ladetrykket ditt?

Nope, men Johan sa det var inkl vanlig atmosfæretrykk, så da vil det jo si minus 1bar? Da gjennstår jo bare 1.59 bar turbotrykk, som visst nok turboen skulle klare veldig fint.. Skjønner ingenting jeg da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det var for høyt ladetrykk? Hvorfor ble ikke dette sjekket når bilen ble trimmet?

Se post over :) Det ble jo sjekket, Johan mener turboen fint skal klare det trykket. Så det må være feil på turboen eller noe. Folk jeg har snakket med sier jo at turboen i denne type bil har vært dårlige hele tiden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chippingen er 99,9% sikkert IKKE direkte årsak til turbohavari. Da disse turboene er svak, og Møller bytter i fleng.

Når dette er lagervare hos middelsstore Møller verksted, så ser en hvordan det er.

Møller sier (det betyr ikke at det er sant,) at turboene må bestilles fra USA, med ca en ukes levering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en løgn. Lagervare Møller Nesttun i Bergen, iallefall tidligere i uken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, men Johan sa det var inkl vanlig atmosfæretrykk, så da vil det jo si minus 1bar? Da gjennstår jo bare 1.59 bar turbotrykk, som visst nok turboen skulle klare veldig fint.. Skjønner ingenting jeg da :P

1,5 er ikke unormalt: klø : jeg kjører 1,54 på min 1,9 å det er jo ganske normalt når en har chip.. tror neppe du trenger å vurdere å chippe den ned engang...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,5 er ikke unormalt: klø : jeg kjører 1,54 på min 1,9 å det er jo ganske normalt når en har chip.. tror neppe du trenger å vurdere å chippe den ned engang...:)

Neida, det var er dårlig tanke som slo meg da :P jeg skal bare få trødd i ny turbo nå, muligens en litt større :) så skal jeg om nødvendig få omprogramert motorstyringa, og rett på veien igjen ;)

Så blir det felger og senk :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

antageli bare gåen turbo som var problemet da, når du har skiftet den vil nok resten gå som en lek;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller sier (det betyr ikke at det er sant,) at turboene må bestilles fra USA, med ca en ukes levering.

VW har hovedlager i Kassel i Tyskland og ikke USA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se post over :) Det ble jo sjekket, Johan mener turboen fint skal klare det trykket. Så det må være feil på turboen eller noe. Folk jeg har snakket med sier jo at turboen i denne type bil har vært dårlige hele tiden..

Det er ein grunn til at ein del trimfirma begrenser effekten litt på desse motorane. Ingen av dei bilane eg har trimma, har fått problem med dette. Berre eit tankekors.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan den knekte akslingen forklares med kompressor surge? Det kan skje hvis det blir bedt om for høyt ladetrykk på for lavt turtall i forhold til hva VNT turboen tåler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VW har hovedlager i Kassel i Tyskland og ikke USA

Han møller duden sa USA.. Mer vet ikke jeg :):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ein grunn til at ein del trimfirma begrenser effekten litt på desse motorane. Ingen av dei bilane eg har trimma, har fått problem med dette. Berre eit tankekors.

Alle her sier jo det ikke er chippen sin feil. Men, jeg vet ikke. Tuboen er hvertfall dau, og jeg må bytte den :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle her sier jo det ikke er chippen sin feil. Men, jeg vet ikke. Tuboen er hvertfall dau, og jeg må bytte den :P

Turboen er dau, og den må skiftast.

Poenget mitt er at billig chip kan fort bli dyrt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, nå kjøper jeg en bytteturbo hos GIK. Så slipper jeg mappe på nytt. Får håpe denne holder lengre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du fortsette med samme chip?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du fortsette med samme chip?

Jepp. Tenkte det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting, dere som sier at det sikkert ikke er chippen sin feil at turboen er røken, betyr det at turboen egentlig skal kunne tåle turbotrykk på 1.59 bar? Jeg for min del mener dette er litt mye?

For hvis det bare var slik at de orginale turboene var dårlige, og nå får jeg jo en bytteturbo, så betyr det at den skal tåle det? Det er jo en lik turbo, med like spesifikasjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.