Anbefalte innlegg

Har en kompis som har en a4 2003 1.8t. Ved gasspådrag henger turtallet igjen før det faller ned. F.eks drar bilen opp på ca 4-5000omdr. slipper gassen og skal gire, då øker turtallet opp på nesten 6000omdr. før den faller ned. På disse bilene er det jo elektronisk gassspjeld og overførning mellom pedal og spjeld. Turtallet er også treigt ved lave girshift og gasspådrag.

Har noen vært borti lignende tilfeller og hva kan gjøres med dette ? Bilen er foresten chippet hos TS-racing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg har lest flere tråder om akkurat dette. Og at problemet hadde flere løsninger.

Søk på forumet og du får sikkert noen svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd å søke. men finner ingen eksakte temaer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å "nullstille" gasspeldet?

Vi har jo Vagcom i klubben som du sikkert får lånt vettu:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får nullstilt gasspjelet enkelt ved å koble fra batteriet i en halvtimes tid :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får nullstilt gasspjelet enkelt ved å koble fra batteriet i en halvtimes tid :-)

Så du tror det er bare å nullstille gasspjeldet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet med min A4, sykt irriterende!!. Har dere prøvd å se om det er mye sot i gasspjeldet?

Noen biler kan sote mye dær etter at de er chipet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nej tror ikke det ligger i gasspjeldet, ringte autopower som nevnte noe ang innsuget, men ska prøve med vagcom å sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant dere ut hva som var feilen da?

Kan jo være greit å dele det med resten : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant dere ut hva det kunne være?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! I følge han kompisen min så skulle det visst være sånn. Han har snakket med div tuningsjapper, og de fleste mente på at slik ble det om man chippet denne motoren. Mer enn det vet jeg dessverre ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min og har slik..

Ganske irriterende ja, er spesiellt på lave gir.. Gjør jo at en må vente til motoren roer før en kan sette i nytt gir, ellers så blir det jo en brå vending for motoren i turtall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.