Anbefalte innlegg

har hentet meg en passat 2004 fra tyskland, opprinnelig ny i italia men kom fra forhandler i tyskland.

 

Ble opplyst at regreim skal byttes ved 120` men ble litt i tvil nå.....

 

Motoren er en 1.9TDI 131HK, noen som vet om disse skal byttes ved 60, 90 eller 120`.

 

HAr servicehefte men er italiensk så litt vanskelig å forstå : dum :

 

Sånn i farta noen som har noen erfaring med skift av disse, tenker da prismessig, er vel ikke direkte billig :o

 

takker for alle svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pumpedyse 90..

tidligste PD skulle skiftes på 60 så 90`

om jeg ikke tar feil?

 

delene er ganske dyre, bortimot 3500 og kjølevæske så arbeid 3-4timer. Dette varierer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bytte på min A4 1,9 tdi 131 hk 2003 er vel ganske likt tror jeg da.

 

Skal skifte Vannpumpe da denne lekker \regreim\løperulle\strammehjul\en eller annen bolt?\ dynamo rem,servorem\og termostat og kjølevæske.

Har fått pris på dette på rundt 8k , ikke møller verksted .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok er vel gangke likt vil jeg tro, vet du noe om serviceintervall på regreim?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si noe om intervallet på skifte av reg.reim, men bil å det sterkeste anbefale at du bytter vannpumpa med det samme. Denne drives også av reg.reima og har ikke stort lenger levetid enn selve reg.reima.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pumpedyse 90..

tidligste PD skulle skiftes på 60 så 90`

om jeg ikke tar feil?

 

delene er ganske dyre, bortimot 3500 og kjølevæske så arbeid 3-4timer. Dette varierer

Betyr det at en '99 Golf 4 1.9TDI (110hk) skal bytte på 90 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel 120 som står i boka om jeg ikke tar feil, Men den byttes fra 80k til 120k etter hvordan den blir kjørt. By eller langkjøring. Vannpumpe skiftes også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

intervallet er 90 000km/ 5 år... Skift også vannpumpa som de andre her også sier, da denne blir drevet av tannreima. er vel en AVF motor du har da? 96KW?...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er 96kw, bilen er gått 82km nå og skal på service om 2700km så er vel 90` med regreim da.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok er vel gangke likt vil jeg tro, vet du noe om serviceintervall på regreim?

 

 

Min skal iallefall skiftes på 90k

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2004 1.9TDI 4motion og sjekket akkurat serviceboka. I den står det regreimskifte på 90k km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite tips til org.vannpumpe. Skovlene er laget av plast å går i oppløsning. Noe møller benekter. Andre merker som lagerføres eks. av mekonomen eller meca har stål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til trådstarter, på en 1.9TDI 130hk skal det byttes for hver 90 000km. Nettopp byttet på min egen 130hk Passat..Kosta 10 000,- hos Møller inkl bytte av vannpumpe med deler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk akkurat et prisoverslag fra Møller og de sier at på denne bilen skal den byttes på 120`km. så var kun en 30`km service på 90`.

fikk pris på ca 9 på regreim og litt under 5 for service, tror det blir å sjekke pris i sverige også her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merkelig at de sier at det er 120 intervall på et mølleverksted mens 90 på et annet: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er merkelig egentlig, skal ringe et verksted i sverige senere i dag så får vi se hva dem sier......

blir litt confuset over dette her egentlig.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ett skille, jeg har og 2004 mod og den har 120.000. Spør på møller, så sjekker de det opp mot hvilken motortype det er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk priser fra skee utenfor strømstad og de sa også 120`km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk priser fra skee utenfor strømstad og de sa også 120`km.

 

Hva var prisen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk pris fra møller på 8840 for regreim og 4500 for 30`service pluss evt 1150 for bremseveske.

pris fra sverige, 7700 og 2700 evt 750 for veske, funnet ut med dagens kurs vil jeg kanskje kunne spare 4-4500.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk pris fra møller på 8840 for regreim og 4500 for 30`service pluss evt 1150 for bremseveske.

pris fra sverige, 7700 og 2700 evt 750 for veske, funnet ut med dagens kurs vil jeg kanskje kunne spare 4-4500.

Kjenner en som fikk utført regreimskifte i Sverige på en Volvo V70. Det var ganske billig helt til vannpumpa tok kvelden, og da viste det seg at det var ikke vanlig å bytte den på regreimskifte i Sverige. Da ble det ikke så billig allikevel...

 

Mao, forsikre deg om at de bytter alt - vannpumpe, strammehjul ++.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det forsikret jeg meg om at det var regreim, vannpumpe og likt som i norge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre kjem det altid tillegg på ting i sverige. Det slår aldri feil. Om du har fått en pris, så blir det en annen når du henter bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den noen av disse som sier 90 på sine biler, se i deres servicebok om det står 90 eller 120. veit at møller sier at om bilen er mye småkjørt. så skal den skiftes tidligere. Men står 120 i boka.

Står 12o i min men den ble skiftet på 90 fks. Så er vel møllers vurderinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at når du handler for over 5000 i sverige med kort, blir det automatisk registrert og du vil bli momset for det når ligningen kommer, om jeg tar feil si i fra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.