#1 Skrevet Mai 12, 2008 Har nå fått chippet bilen min, og i den forbindelse har jeg lest her på forumet at man bør gå over til 98oktan. Jeg lurer på om det har noen betydning om jeg blander 95oktan med 98 ? Har 15liter med 95oktan igjen på tanken, må jeg vente til tanken er så og si tom, før jeg fyller på 98? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 12, 2008 Neida, hvis du nå fyller med 98 med ca 15 liter 95 igjen, så blir vel blandingen sånn ca 97 oktan... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2008 Grunnen til at du skal kjøre 98 er vell faren for og få tenningsbank. Kjør til nærmeste shell, fyll 99racing. Da får du finfin blanding;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2008 Grunnen til at du skal kjøre 98 er vell faren for og få tenningsbank. Det stemmer, 98 har høyere bankefasthet, dvs. at faren for ukontrollert antenning i brennkammeret er mindre enn ved bruk av 95 oktan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2008 Takk for svarene, da er det bare og fylle 98oktan:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 12, 2008 Litt off topic men likevel litt folkeopplysning.... På min konebil som er en Golf 80 hk 2007 modell så anbefalte faktisk Møller 3 fyllinger med 95 og deretter 1 med 98, så 3 med 95 og en med 98 og slik fortsetter loop'en. Skulle vistnok være bra for bilen i lengden.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...