#1 Skrevet Mai 12, 2008 Ville bare sjekke litt med folket her inne hvilke avfettinger som er "brukende", dvs type som fjerner vokser o.l. En avfetting som brukes før en skal polere opp bilen. Jeg har til nå brukt DeLaval Kaldavfetting (4l kanne), men kunne godt tenkt meg å prøvd andre også. Gjerne noe billigere enn DeLaval sin. Hva bruker du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 12, 2008 naturen 1222 eller 1225 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2008 http://www.scandicshine.no/nettbutikk/ her finner du alt du trenger til bilpleie;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2008 Kaldavfettingen til biltema funka ganske godt hos meg! Tok mye "nupper" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2008 Har alltid brukt en man får kjøpt på bensinstasjoner som heter Mikrovask tror jeg og den funker glimrende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 12, 2008 Kaldavfettingen til biltema funka ganske godt hos meg! Tok mye "nupper" Bruker også Biltema sin. Syns den fungerer bra for pengene:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2008 Kaldavfettingen til biltema funka ganske godt hos meg! Tok mye "nupper" Hvilken type avfetting da? Tenkte å prøve tema sin jeg også. Er jo en helt annen pris på den i forhold til den jeg har kjøpt (3-400,- 4l) Denne i 4l? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 12, 2008 Sabilexen til Esso synes jeg er veldig bra. Men det grommeste jeg har brukt som tar ALT av nupper med litt jobb er clay, Megs C2000 med Megs Last touch spray detailer som smøring er helt gull 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 12, 2008 Clay er suverent... Nesten vært dem minuttene esktra iforhold til avfetting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 12, 2008 Utgangspunktet bør være tørr bil: Prickbort (la det stå på litt) Høytrykkspyler Vanlig bilvask, NXT shampoo Tørk Meguairs Quik detailer, med clay Alt kan kjøpes på Bilxtra Eks: Jeg brukte avfettinga til Biltema etter vinteren i år, på selvvask stasjonen.. Ble ganske mye brunt vann, men valgte å kjøpe prickbort. Dro opp til vaskehallen igjen og samme prosedyre, prickbort og høytrykk! Det var magisk i forhold til Biltema"vannet".. Og koster det ca det samma!! Det var 4 timer i mellom vaskene!! Da var nesten all dritten borte, så quick detailer med clay før polering 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 12, 2008 Prickbort !?!? har du noe mer info om den!? hørtes gromt ut! jeg trenger noe gromt å gå over bilen min med da den er helt satt inn med sparkelstøv!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 12, 2008 lite med info desverre... Jeg har den kun på 5-liters kanne! står bare "Prickbort, og hms" Bilextra skal selge denne i 1liters spruteflasker, ferdig blandet Edit: Hva skulle vi gjort uten google, prøv det http://www.nordendack.no/product_info.php/manufacturers_id/167/products_id/27834/MAC_Prickbort.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 12, 2008 lite med info desverre...Jeg har den kun på 5-liters kanne! står bare "Prickbort, og hms" Bilextra skal selge denne i 1liters spruteflasker, ferdig blandet ok, da tar jeg turen innom der i morgen å ser om jeg har flaks! kanskje den funker på den ruglete bilen min=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 12, 2008 Etter enda litt mer Googling!! Prickbort nr 1 - Avfettings test i sverige Biltema nr 5 De to siste var så dårlig at de ikke var sikre på om noe smuss var borte http://www.bilbroderna.se/pdf_filer/prickbort_plus.pdf Visa resultaten » 1) Prickbort Avfettning (56 kr*) 2) Turtle wax Prewash-T (79 kr) 3) OKQ8 Naturavfettning (39 kr) 4) T-Grön avfettningsmedel (45 kr) 5) Biltema Kallavfettning (29,90 kr) 6) T-Grön natur (59 kr) 7) Hagmans Kallavfettning (44 kr) 8) Turtle wax Avfettning (39 kr) 9) Shell Asfaltlösare (60 kr) 10) Preem Nafta avfettning (52 kr) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 12, 2008 Har en kanne med "OK 2047 Avfetting Industri." Fra produsentens hjmmesider: Meget kraftig, effektiv avfetting som anbefales til: Lastebiler, Busser, Panserkjøretøy, Hangarvask, Containere, Kappelvask, Tog, Fasader (før maling / beising) , Motorer, Verkstedmaskiner, Verkstedgulver, Våpen, Redskaper, osv. Dette er det kraftigste universal-produktet i OK 2000 serien (uten lut). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 12, 2008 Jeg bruker ren pumpediesel til ca 11,- literen som avfetting, funker bedre enn de fleste du får kjøpt på flaske... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 12, 2008 Anbefaler ivertfall ikke 2-Fase felgrens fra Shell. Den tok klarlakken på felgene mine: gråter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 12, 2008 Anbefaler ivertfall ikke 2-Fase felgrens fra Shell.Den tok klarlakken på felgene mine: gråter : Fint det vel! Bare å male på ny etterpå! : haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 28, 2008 9) Shell Asfaltlösare (60 kr) 10) Preem Nafta avfettning (52 kr) Litt overrasket over å se denne greia fra Shell såpass langt nede på listen. Rent effektivitetsmessig synes jeg den jeg kjøpte her på lokale stasjonen, i 4 liters-dunk for ca. 80 kroner, vær svært effektiv. Har også brukt denne på dekk med godt resultat. BilXtra er vel like borte ved Albjerk i Drammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 29, 2008 Litt overrasket over å se denne greia fra Shell såpass langt nede på listen. Rent effektivitetsmessig synes jeg den jeg kjøpte her på lokale stasjonen, i 4 liters-dunk for ca. 80 kroner, vær svært effektiv. Har også brukt denne på dekk med godt resultat. BilXtra er vel like borte ved Albjerk i Drammen? Stemmer! Nabobygget til Albjerk Bil i Drammen Og hvis Shell avfettingen virket bra for deg, kan du jo bare glede deg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 30, 2008 Stemmer!Nabobygget til Albjerk Bil i Drammen Og hvis Shell avfettingen virket bra for deg, kan du jo bare glede deg! Dessverre ikke tilgjengelig i de to Shell-stasjonene jeg var innom her i Drammen nå. Er en del år siden jeg kjøpte siste... 2003 elns... 4-5-liters-kanne holder en stund. Om denne greia var helt god for lakken vet jeg ikke, men sidene på bilen ble definitivt glatt igjen uten noe arbeid som helst. Prisen på ca. 80 kr for flere liter var jo også god. Spesielt med tanke på dekkrensbruk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 31, 2008 Var på bilextra i skien og spurte om de hadde prickbort, jada det hadde de. da kom han med en 30 lites kanne. Det var den eneste størrelsen bilextra hadde sa han. Har dere fått kjøpt litersflasker på bilextra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 31, 2008 hm.. hørt om folk som har fått kjøpt liters flasker på Bilextra, men husker ikke hvor. Mener det var noe rundt 40kr/L 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 31, 2008 Mekonomen i kr.sand har prickbort på 1 liters sprayflaske. Syns det virket veldig bra det stoffet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 3, 2008 BilXtra i Drammen på Åssiden hadde det ikke. Det de derimot hadde var to stk. merkelig folk som betjente det hele, som virket lite kundevennlige og omtrengt kranglet med hverandre foran kunder... jaja, mulig jeg møtte dem på et dårlig tidspunkt. Da jeg spurte etter PrickBort kom et veldig tilbakevisende "Aldri hørt om. Hva er det for noe???"-svar, som var på grensen til hånlig i måten det ble sagt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...