Felger til -08 A4 avant 2.0 TDI Q (gamle karrosseriet)

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger tips til hva slags felger og dekk jeg skal ha på min svarte audi A4 avant 2.0 TDI Q (gamle karrosseriet) Bilen har sporstunderstell men er ikke senket. Har ikke lyst til å ha mer enn 17" pga bruk, men lurer på om det fungerer med 17" også på vinter

Vil ha tips for både sommer- og vinterdekk når det gjelder:

- dekkfabrikat

- felgtype

- dimensjoner 225 el 235

Tar gjerne imot erfaringer. Fint om noen har bilder som viser, sommer som vinter:)

Mvh

Thor Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 235 piggdekk på 17" felg om vinteren.

Fungerte helt fint for min del. ( men var vel snø i maks 7 dager her i vinter ) resten bar vei.

Merket vel at det ble litt "kjelkete" og ikke så voldsomt bra veigrep med så breie dekk om vinteren på snø føre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sommer 235/30-20 på 8,5x20"

IMG_0277.jpg

Vinter 225/45-17 på 7,5x17"

mobileoffice.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til dere begge for kjappe svar og fine bilder. Da prøver vi med 17" sommer som vinter. Lurer på om det ikke blir RS6-look på sommer med 235 og Y-design på vinter med 225 piggfritt. Litt kjelkete går bra:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

y design felgene er et helvete uten like å holde rene. Tenkte at det ikke kan være så forbanna vanskelig, men du skal vaske dem rimlig nøye for å få vekk det gule laget. Blir forhåpentlivis nye vinterfelger til høsten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja...ser at det med salt og dritt kan bli en utfordring med den felgen. Men har hatt gode erfaringer med å bruke autoglyms intensive tar remover ved vask om vinteren tidligere. Bare gnidd på litt med svampen etter vask og skyllt av. Slipper det gule belegget når våren kommer. Ellers har bilen vært grei å kjøre om vinteren på 225/45-17? Fantastisk stilig med hvit bil!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: RS6 ser ikke så bra ut i 17" De blir for kompakte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser poenget ditt. Et alternativ er vel da 18" i RS6...men er det en annen felg som ikke blir kompakte/klumpete..Tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser poenget ditt. Et alternativ er vel da 18" i RS6...men er det en annen felg som ikke blir kompakte/klumpete..Tips?

18 i RS6 blir noe helt annet. Passer B7 veldig bra. 17" blir for lite. Kjørte selv på det tidligere, og det forsvinner helt. 18" ser greit ut, men syntes selv 19" blir perfekt. Er du bekymret for sporing, kan jeg fortelle at Continental dekkene som stod på bilen ny i 235/45-17 sporer mer en Toyo Proxes jeg har 235/35-19. Ikke er det noe særlig forskjell i komfort heller. Det som gjør størst utslag komfortmessig på A4 er om en har sportsunderstell eller ikke. Stoooooor forskjell!

18" Originale Audi RS6

82_-1369514126.jpg

19" RS6

84_-104996082.jpg

18" Origianle Audi RS4

55_1575677182.jpg

18"RS4 II Replica

99_-283713685.jpg

19"RS4 II Replica

76_-1503603394.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja...ser at det med salt og dritt kan bli en utfordring med den felgen. Men har hatt gode erfaringer med å bruke autoglyms intensive tar remover ved vask om vinteren tidligere. Bare gnidd på litt med svampen etter vask og skyllt av. Slipper det gule belegget når våren kommer. Ellers har bilen vært grei å kjøre om vinteren på 225/45-17? Fantastisk stilig med hvit bil!!

225/45-17 er ingen problem å kjøre med, kjørte med 225740-18 i fjord det var også uproblematisk. Til vinteren blir det 235/35-19:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18 i RS6 blir noe helt annet. Passer B7 veldig bra. 17" blir for lite. Kjørte selv på det tidligere, og det forsvinner helt. 18" ser greit ut, men syntes selv 19" blir perfekt. Er du bekymret for sporing, kan jeg fortelle at Continental dekkene som stod på bilen ny i 235/45-17 sporer mer en Toyo Proxes jeg har 235/35-19. Ikke er det noe særlig forskjell i komfort heller. Det som gjør størst utslag komfortmessig på A4 er om en har sportsunderstell eller ikke. Stoooooor forskjell!

18" Originale Audi RS6

82_-1369514126.jpg

19" RS6

84_-104996082.jpg

18" Origianle Audi RS4

55_1575677182.jpg

18"RS4 II Replica

99_-283713685.jpg

19"RS4 II Replica

76_-1503603394.jpg

Bildene var veldig nyttig.:) Jeg skjønner og ser godt hva du mener vedr RS6 felgen. Har tenkt litt på sporing og komfort, men har jo sportsunderstell. Bilen er ikke senket originalt men det har kanskje ikke så mye å si bortsett fra utseende da. Mulig jeg går for 18". Forutsatt 18", hvem av felgene ville du valgt og mener du at type dekk er avgjørende for sporing? Noe jeg bør styre unna av dekk?:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45-17 er ingen problem å kjøre med, kjørte med 225740-18 i fjord det var også uproblematisk. Til vinteren blir det 235/35-19:)

Bra!! Kjør pent:evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe jeg bør styre unna av dekk?:confused:

Vis du er redd for sporing bør du styre unna Nankang, Linglong, Nexen og andre koreanske billig dekk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildene var veldig nyttig.:) Jeg skjønner og ser godt hva du mener vedr RS6 felgen. Har tenkt litt på sporing og komfort, men har jo sportsunderstell. Bilen er ikke senket originalt men det har kanskje ikke så mye å si bortsett fra utseende da. Mulig jeg går for 18". Forutsatt 18", hvem av felgene ville du valgt og mener du at type dekk er avgjørende for sporing? Noe jeg bør styre unna av dekk?:confused:

Er ikke sikker på om Audi leverer med 235/40-18 eller 225/40-18 originalt, men begge deler fungere nok utmerket. 18" RS4II med Toyo Proxes dekk hadde jeg gått for. Ellers har Vredestein Sessanta som Christer her på forumet selger kommet meget bra ut i tester. Vurderer å prøve de neste gang. Du får nok en bra pakkepris av han med felg og dekk. Han har egen tråd: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=77092&page=53&highlight=sessanta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billige dekk sporer nødvendigvis ikke mer enn dyre dekk. Sporing kommer mest ann på dekkets bredde i forhold til felgen og dekkets skuldre om de er runde (mindre sporing) eller mer "firkantet" (mer sporing).

Har kjørt 2 sesonger på Nankang i dim. 235/35x19 på 8" felg og 225/30x20 på 8.5" felg og kan ikke si det sporet noe spesielt.

Det største minuset jeg ser med billige dekk er at de kan være litt vanskelig å få balansert riktig.

Kjører nå på Pirelli PZero Nero og vil si det er ett av de beste dekkene jeg har hatt på en bil. På en god andreplass kommer Dunlop SportMax for min del.

BTW. Audi, i alle fall A4, leveres med 235/40x18.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BTW. Audi, i alle fall A4, leveres med 235/40x18.

Skull vært fint å hatt dette på papir fra Audi eller Møller, da jeg skal en tur til Biltrangsynet snart..

Noen som VET hvor jeg kan henvende meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.