Stort problem med vakum på Passat 3bg

Anbefalte innlegg

Hei. Vi skulle montere en turbotrykksmåler på min 01' Passat 1.9TDI her om dagen, og vi tror vi fant der slangen på måleren skal inn. Der er det en splitter som går videre inn til luftfilterboksen, på en "dings" som slangen trees innpå på luftfilterboksen. Den "dingsen" datt av, ble knekt, så jeg boret meg nytt hull for å lime den fast med Locktiti 401 lim, men nå nekter bilen å starte. Har noen andre erfaringer med dette? Legger ved et bilde av innsiden av filterboksen, så dere kan se hvor det orginalt hullet er og hvor jeg har plassert det nye hullet. Alle andre hull på boksen, som ikke er i bruk er tettet med silikon.

Her er bildene med merket rød ring rundt det orginale hullet, og gult rundt det hullet jeg laget i etterkant.

DSC03751_.jpg

DSC03752-1.jpg

Trenger hjelpt snarest, da både passaten og Golfen ikke startet i morges så jeg ikke kom meg på jobb. Er dynamoen på Golfen som er årsaken..Men trenger hjelp ang dette med passaten ganske kjappt:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanskelig åsi hva som kan skyldes dette. men, når du skal montere turbotrykksmåler på diesel så bør du ikke ta denne ved LLM

det finnes ikke vakum på en diesel motor på samme måte som på en bensinmotor. så du bør lage en uttak rett over intercoolern. der er det beste trykk når du gasser. har evt en bruksanvisning med bilder på hvordan jeg gjorde det på gamle bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanskelig åsi hva som kan skyldes dette. men, når du skal montere turbotrykksmåler på diesel så bør du ikke ta denne ved LLM

det finnes ikke vakum på en diesel motor på samme måte som på en bensinmotor. så du bør lage en uttak rett over intercoolern. der er det beste trykk når du gasser. har evt en bruksanvisning med bilder på hvordan jeg gjorde det på gamle bilen.

Litt uenig der, jeg vil si innsugsmanifoilen er rette plassen og montere da det er på denne man ser det rette trykke motoren får.

Jeg har jaffal montert den der, dog på bensin bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt uenig der, jeg vil si innsugsmanifoilen er rette plassen og montere da det er på denne man ser det rette trykke motoren får.

Jeg har jaffal montert den der, dog på bensin bil.

det er helt riktig at du skal monterer den på innsugsmanifoilen på en bensin motor. men der her du også en vakumslange du kan koble deg innpå. det har man ikke på en dieselmotor så der må man gå der det er lettest å komme til. og det er på gummi slangen som kommer opp fra inntercooler. dette blir fortsatt på innsugsiden av motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Vi skulle montere en turbotrykksmåler på min 01' Passat 1.9TDI her om dagen, og vi tror vi fant der slangen på måleren skal inn. Der er det en splitter som går videre inn til luftfilterboksen, på en "dings" som slangen trees innpå på luftfilterboksen. Den "dingsen" datt av, ble knekt, så jeg boret meg nytt hull for å lime den fast med Locktiti 401 lim, men nå nekter bilen å starte. Har noen andre erfaringer med dette? Legger ved et bilde av innsiden av filterboksen, så dere kan se hvor det orginalt hullet er og hvor jeg har plassert det nye hullet. Alle andre hull på boksen, som ikke er i bruk er tettet med silikon.

Her er bildene med merket rød ring rundt det orginale hullet, og gult rundt det hullet jeg laget i etterkant.

har du bilde av luftfilteret på utsiden?? så jeg kan se hvor denne slangen egnetlig skal inn?visst det er den slagen jeg tror det er så skulle ikke denne ha noe å si på at bilen ikke startet.

nb: startet du ikke bilen etter at målern var montert?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.