Regler for omgjøring av vare til stasj.

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan regelverk og avgifter for å bygge om fra varebil til stasjonsvogn?

Og hvordan dette stiller seg i forhold til en import bil.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var med på å omregistrere en Transit varebil til 8seter, og da måtte vi ha gjennomgående bolter og belter til alle seter.

Letteste(både monteringsmessig og godkjenningsmessig) er å kjøpe orginale seter og belter. Vet ikke hva slags bil dette er, men tipper at de orginale baksetefestene fortsatt er i bilen. Da er det bolt-on med orginale seter.

Avgiften registreres ut i fra førstegangsregistreringsdatoen i Norge uavhengig hva slags årsmodell bilen er. En '96 modell importert i '02 er en '02 modell avgiftsmessig. Har bilen vært registrert i over 10 år her i Norge slipper du avgiftene(men må fortsatt betale omreg.avgift).

Det ligger forresten en baksetekalkulator HER

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så må det først søkes om endring, deretter betales avgift, for til slutt å godkjennes på tilsynet. Ikke bare å dukke opp med seter montert, mao.. Skal til med dette i mars, for kr. 0,- :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en Caravelle som jeg omgjorde fra 10-seter til 8-seter. På denne bilen gjorde jeg ingenting.

Det vil si, bilen var en 8-seter, registrert som 10-seter (kun 8 belter og 8 nakkestøtter, men likevel reg for 10). Jeg bare dro til Biltilsynet og sa at jeg ville ha den omreg til 8-seter, en inspektør ble med ut og så på bilen, så fikk jeg nytt vognkort. Ingen problem der! BIlen var en 87-modell, dette var i 1999.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg omregget en A6 vare til stasj for ca et år siden.

Bestillte time hos tilsynet for sjekk/omreg.

Deretter fikk jeg utskrevet en regning på den avgiften jeg skulle bet.

Du må da søge for at denne er betalt før du skal til kontroll!

Så er det bare om sette inn seter, og vise bilen til avtalt tid. (ha med kvitt på bet. avgift!!! og du får nytt vognkort og skilt.

xxx tuser for ombygg, ca 400,- for kontrollen, ca 400,- for nytt vognkort og ca 400,- for nye skilt.

eks:

A6 2,5 tdi 115 hk. reg 1995 = ca 7000,-

med 140 hk = 7700,-

reg. 96 : 15000,-

reg. 97 : 23000,-

reg. 98 : 38000,-

reg. 99 : 54000,-

reg. 00 : 69000,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.