#1 Skrevet Mai 13, 2008 Noen som kan hjelpe meg med å finne feilen på Passaten min, en 91mod stv. Det begynte med at den plutselig ikke startet en fredag kveld, jeg hadde brukt bilen tidligere på dagen. Kjørte derfor S4'n til Gardermoen, noe som selvsagt førte til et innbruddforsøk i løpet av helgen: gråter : Uansett.. når jeg prøvde å starte Passaten på mandag igjen så gikk den som ei klokke... helt til jeg skulle hjem fra butikken igjen: bråk : Da fikk jeg testa S4'n som tauebil, noe som funka veldig bra: rock : Nå virker det som Passaten har gitt helt opp, den tenner litt med en gang, men gir seg fort. - Jeg har sjekket at det er gnist på pluggene, så tenningen er OK, tror jeg... - Så prøvde jeg å skru ut bensinslangen med pil inn til forgasseren da kom det ikke noe bensin selv om jeg prøvde på starte bilen, jeg regner med at det skulle kommet bensin da? - Forsøkte så med startgass i innsuget og da fikk den tenning, men bare så lenge den fikk startgass - Forsøkte så å lytte etter lyd fra bensinpumpen (som jeg tror ligger i tanken????) men kunne ikke høre noen ting. Er det noe annet jeg burde sjekke før jeg bytter bensinpumpen? Er bensinpumpen montert inne i tanken? Er det vanskelig å bytte pumpen, må man ha spesialverktøy av noe slag? Håper på svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2008 er det ikke et rele til bensin pumpa da? er det innsprøytnings motor? har ikke forgasser motoren mekanisk pumpe? er ikke helt sikker men trur det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2008 er det ikke et rele til bensin pumpa da? er det innsprøytnings motor? har ikke forgasser motoren mekanisk pumpe? er ikke helt sikker men trur det.. Noen som vet hvor relèt sitter da tro? Ikke innsprøytning.. eller det er mulig det er sånn hybridsak som var populørt en stund. Det er verfall kontakt med 4 ledninger på toppen av bensintanken, regner med at det er 2 for 12V og 2 for nivåmåling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2008 Noen som vet hvor relèt sitter da tro? Ikke innsprøytning.. eller det er mulig det er sånn hybridsak som var populørt en stund. Det er verfall kontakt med 4 ledninger på toppen av bensintanken, regner med at det er 2 for 12V og 2 for nivåmåling? rele`sitter nederst til venstre i sikringsboksen blåått mest sannsynlig og med tallet 67 på seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 13, 2008 helt sikkert pumpa.. denne står i tanken.. det er en sånn kombi sak med tankmåleren å pumpe i ett.. må skru løs den store ringen oppå tanken så må du vri løs pumpa fra bunnen av tanken.. ganske enkelt men kan vere litt knottete å få den på plass igjen, men gikk greit på min da jeg byttet-- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 15, 2008 Takk for svar. "Ny" pumpe å bilen går som ei klokke igjen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...