Anbefalte innlegg

fikk min audi a4 1,8t chippa, fungerte fint en dag. Så detter turboen ut ved forskjellig turtall... så fungerer den om jeg skrur av tenninga å starter igjen.... Hva tror dere er problemet? vagcom får opp n75, den har jeg bytta...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk min audi a4 1,8t chippa, fungerte fint en dag. Så detter turboen ut ved forskjellig turtall... så fungerer den om jeg skrur av tenninga å starter igjen.... Hva tror dere er problemet? vagcom får opp n75, den har jeg bytta...

 

Hvilket merke er chippen?

Har du slettet feilkoden om N75'en og prøvd igjen??

Kan jo også være LMM'en som tuller seg.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bb racing som chippa biln. hmm det er jeg litt usikker på vart på et verksted å gjorde det. men tror du det kan være luftmassemåleren? bilen er original forutn chip å bytta resirk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM kan være en mulighet, men når du merker den fusker, gå fram å napp ut LMM'en. Forsvinner fuskingene er det LMM'en:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med LMM regner jeg med at du mener luftmengdemåler.?

Men hvilken funksjon har LMMen om bilen slutter å fuske om man plugger den ut? skulle ikke det få den til å fuske?

 

men da mener du at jeg kan plugge ut den elektriske kontakten til LMMen mens bilen er igang og sjekke om fuskingen gir seg?? :) Kjører forresten på 98 oktan etter chipping..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lurte jeg litt på hvilken av de kablene som er til LMMen og som jeg skal prøve å plugge ut?? (på bildet over)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kontakten som er trykket nedi luftfilterboksen din, med en gummihette over seg. Når du lurer av gummihetten, vil du finne kontakten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da har jeg tatt en prøvetur. Når motoren gikk i nødmodus gikk jeg frem og plugget ut LMMen, startet på nytt og kjørte videre. da holdt motoren seg i vanlig modus, altså den gikk ikke i nødmodus overhodet når LMMen var utkoblet, så det kan vel tyde på at det er den. så takk for tipset ;)

 

Så lurer jeg på om at det at jeg plugget den ut og inn osv, kan generere feilkoder? for hvis ikke så kan jeg vel bare bytte den selv, men hvis det nå ligger feilkoder inne så bør jeg vel få dem sletta..? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bare bytte selv. Ingen krise med de feilkodene, bare få slettet de neste gang du har vagcom koblet til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg bytta lmmen samme feilen er der ennda.. noen som har noen ide hva det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk med vag-com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du hadde samme probleme som jeg hadde når jeg justerte turbotrykket opp. Prøv å koble til en turbotrykks måler. Så når den lugger og går i nødmodus, så vil du se om turbotrykket stiger noe volsomt akkurat i det skjer. Jeg måtte bare justere det ned, Men om det er det som er feiln, så må du gå tilbake til de som har chippa bilen, å se om de har juster og programert riktig. Det som var feil hos meg var at den fikk for mye luft kontra bensin så blaningsforholde var helt borti natta. Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.