Anbefalte innlegg

Har problemer med ladetrykket på min S4. Bilen er chippet men klarer ikke mer enn 0,4-0,6 bar i ladetrykk. Jeg har prøvd en ny magnetventil uten at det hjalp. Jeg har også byttet ut magnetventilen med en manuell justerbar ventil som var strupet max, da klarer den 1.0-1.1 bar.

 

Har forøvrig kontrollert alle slanger og slangeklemmer uten å finne feil. Den åpne dumpen som stod på bilen da jeg kjøpte den har jeg kastet langt! Har også prøvd å stramme fjæra på wastegaten uten skjer noen forandringer. Normalt med olje i slangene.

 

Siden den er chippet så skal den vel klare 1.4-1.5 bar i trykk?

 

Er det wastegaten? Turbo?

 

Noen som har noen gode tips?

 

mvh Håvard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden din er chippet så burde den nå 2.1-2.2 bar på turbotrykksmåleren. Hvordan ser eksosen ut forøvrig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksosen er fin, ikke blårøyk. Men anlegget er noe slitt, det har snust på bakken noen steder så røra har blitt slått sammen. Kanskje det er en ide å bygge om til 3" først som sist?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Håvard Sæteren

Har problemer med ladetrykket på min S4. Bilen er chippet men klarer ikke mer enn 0,4-0,6 bar i ladetrykk. Jeg har prøvd en ny magnetventil uten at det hjalp. Jeg har også byttet ut magnetventilen med en manuell justerbar ventil som var strupet max, da klarer den 1.0-1.1 bar.

 

Har forøvrig kontrollert alle slanger og slangeklemmer uten å finne feil. Den åpne dumpen som stod på bilen da jeg kjøpte den har jeg kastet langt! Har også prøvd å stramme fjæra på wastegaten uten skjer noen forandringer. Normalt med olje i slangene.

 

Siden den er chippet så skal den vel klare 1.4-1.5 bar i trykk?

 

Er det wastegaten? Turbo?

 

Noen som har noen gode tips?

 

mvh Håvard

 

 

Dette har vært diskutert ganske mange ganger. Søk på dette i forumet under "søk" skriv "ladetrykk s4" eller ladetrykk. Her får du så mange gode tips at jeg ikke kan skrive alle.

 

Hvordan ser plugger/plugghetter ut? Har du kondens under plugghettelokket? Må du rense LMM?

 

Lykke til. Ta gjerne kontakt. Jeg har hatt dette probl. også..

Men det er mange små, men viktige feilkilder til at alle kan nevnes. Men søker du på forumet er jeg nesten sikker på at probl. løser seg i løpet av kort tid..

 

Mvh

 

TurboCarl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Carl Erik Røvik

Dette har vært diskutert ganske mange ganger. Søk på dette i forumet under "søk" skriv "ladetrykk s4" eller ladetrykk. Her får du så mange gode tips at jeg ikke kan skrive alle.

 

Hvordan ser plugger/plugghetter ut? Har du kondens under plugghettelokket? Må du rense LMM?

 

Lykke til. Ta gjerne kontakt. Jeg har hatt dette probl. også..

Men det er mange små, men viktige feilkilder til at alle kan nevnes. Men søker du på forumet er jeg nesten sikker på at probl. løser seg i løpet av kort tid..

 

Mvh

 

TurboCarl

 

Pluggheter var nye i vår. Plugger er av type denso, har hørt at disse bilene er kresne på pluggtype!?

 

Tror jeg snart har sett på alle gamle tråder med S4 som tema :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du ikke har spesiell grunn til å kjøre Denso, ville jeg nok forsøkt med originalene fra Bosch.. Men, uansett bør ikke de du har ha _så_ mye å si, så det må nok være noe annet. Jeg gjetter på enten en lekkasje, (har du prøvd å trykksette systemet?) eller luftmengdemåler. Defekt WG-membran er også et alternativ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke trykktestet, hvordan gjør en det på enkleste måte?

 

Luftmengdemåler renset jeg i helgen uten at det ble noen forandring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pell av trukkslangen på turboen, og sett på en passende 'kork' (lokkene fra visse plastrør hos en rørlegger funker bra) med en gammel dekkventil i. Ta av slangen på innsuget og kork denne på samme måte. (også slangen inn på tomgangsregulatoren.)

Sett på 1-1.5Bar trykk, og lytt etter lekkasje. (det bør ikke gå noe ned, for å si det på den måten)

Pass på å ikke trykksette blokka, da kan nemlig simmeringer 'vrenge seg' eller blåse ut! (skjer ikke ved vanlig drift)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.