Temperaturinnstillinger på klima - 99 A6

Anbefalte innlegg

Bare lurte på en enkel sak med temperaturinnstillingene på klimaanlegget på min A6.Her går skalaen ned til 18º, og så er neste steg LO. På min mors A4 så går skalaen helt ned til 16º før den skifter til LO. Er det noen mulighet å endre på dette på min A6 slik at den også kan stilles ned til f.eks. 16º før jeg velger iskaldt? Selv nå i mai syns jeg enkelte ganger at 18º er litt for varmt, mens LO er litt for kaldt. I mor's A4 er det perfekt med f.eks. 17º...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt OT, men 18 grader er nu ganske så kaldt spør du meg. Tenk deg 18 grader hjemme i stua, DA er det kaldt da ;)

Merker i min bil at hvis jeg har på 18 grader og ECON, så blir det alt for varmt i bilen. Men kjører jeg på AUTO eller bare slår av ECON blir det kaldt og godt i bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For lite gass gjør også at det kalde ikke blir så kald som igjen gjør at når du velger 18grader i bilen er det kanskje 22?

Men velger du lov og du får det skikkelig kald så veit jeg ikke om dette stemmer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er iskaldt på LO, så jeg tror ikke det er lite gass. Syns bare 18 blir litt lunkent, og etter å ha kjørt mammas A4 hvor jeg satte tempen på 17, så var det akkurat passe :)

Får vel kanskje bare skru ned vifta noen hakk i steden ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være så enkelt som at spjeldene på grunnjusteres så kan alt være ok igjen, kjøre diagnose på kliama anlegget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg syntes jeg 18 grader er alt annet en lunkent. Når det er varmt ute blåser klimaen iskald luft for å oppnå denne tempen og det blir rett og slett grøssent :) Syntes 20 grader er passe og det er jo tross alt MYE lavere tempratur enn en varm sommerdag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.