Allerede lei av sporing på s4¨n

Anbefalte innlegg

siden jeg kjøpte bilen har jeg bare kjørt helårsdekk. 195x16

 

 

så byttet jeg til sommerfelger som fulgte med bilen for ca 3 uker siden.

det er rs6 19"235x35 med nankangdekk

 

jeg klarer bare ikke og bli vant til dekkbyttet, sporer overalt og må holde på rattet no inni hel..tte

for og klare og kjøre pent. forbikjøringer er noe jeg ikke gidder lengre nesten og det er rett og slett mere ubehagelig enn vanlig. veiene rundt her er ikke akuratt noe og skryte av heller.

 

så jeg trenger litt tips on hvordan jeg kan løse dette

 

og gå ned i bredde på dekk osv er ikke noe problem. så lenge det blir like behagelig som før:P hehe

 

blir det en enorm stor forskjell med 18" og mere profil? og mindre bredde.

 

håper på god hjelp da det har blirr kjedelig og kjøre nesten=|

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det største problemet her heter vel nankang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kan slitne foringer også være årsak til sporing. Hvordan så gamledekka ut? du kan kjøre med ganske utslitt understell på disse bilene uten å merke sporing på smale dekk.

 

Nankang kan ha en medvirkende årsak såklart, men har hatt det selv, jeg var mere plaget med støy på S4'en med nangkang. Sjekk understell, ta en 4 hjulskontroll :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det største problemet her heter vel nankang :)

 

Tull!

 

Jeg har 8x19" RS6 m. 245/35 Nankang. Merker ingenting til noe sporing.

I fjor sommer kjørte jeg m 235/35 Nankang på samme bil. Ingen sporing da heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det største problemet her heter vel nankang :)

 

enig... synes nankang sporer mer enn andre dekk! de jeg har nå behøver jeg ikke å røre rattet omtrent;)

dekken heter Regal og er ikke de dyreste på markedet. kjøpte dem av interdekk.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kan slitne foringer også være årsak til sporing. Hvordan så gamledekka ut? du kan kjøre med ganske utslitt understell på disse bilene uten å merke sporing på smale dekk.

 

Nankang kan ha en medvirkende årsak såklart, men har hatt det selv, jeg var mere plaget med støy på S4'en med nangkang. Sjekk understell, ta en 4 hjulskontroll :)

 

sjekket ikke noe spess når jeg byttet felger, men kan jo løfte den opp igjen og gå over alt i morgen:)

 

gamle dekka så helt greie ut, var ute og sjekket nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrev det litt for å provosere, men er ofte slik at de billigste dekkene kan spore mer, men kan selvsagt vere mye annet som gjør at det sporer også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk at nankang dekkene fulgte med:P

 

men quoter meg selv litt ; blir det en enorm stor forskjell med 18" og mere profil? og mindre bredde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok tippe du bør sjekke foringer/dempere etc.

Har kjørt på bl.a:

235/40-18 Goodyear GSD3 - minimalt sporing

225/40-18 Falken FK451 - null sporing

225/40-18 Dunlop SP 9000 - null sporing

225/35-19 Dunlop SP Sportmaxx - null sporing

 

Gule koni, nye foringer og kvalitetsdekk er nok hemmeligheten til bra egenskaper på en gammel C4 med "forvokst Polo 2" forstilling.

 

En annen ting du bør sjekke er dekktrykk. Det har mye å si. Smell på så mye du tør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men da har jeg jo litt og sjekke ut i morgen:) skal si hva jeg kom fram til da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt / kontoler alle foringer i understell (også bak;))

Og så får du tatt en firhjuls kontroll og justering hos noen som virkelig vet hva de driver med, og vet hvordan man skal sette opp spissing osv. for breiere dekk enn standard.

Da skal du se det hjelper.

Sjekk også at du har riktig innpress med eller uten evt spacere osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt / kontoler alle foringer i understell (også bak;))

Og så får du tatt en firhjuls kontroll og justering hos noen som virkelig vet hva de driver med, og vet hvordan man skal sette opp spissing osv. for breiere dekk enn standard.

Da skal du se det hjelper.

Sjekk også at du har riktig innpress med eller uten evt spacere osv.

 

 

inpress osv er helt rikgtig:) men ha koster en 4hjuls kontroll? sånn ca?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

inpress osv er helt rikgtig:) men ha koster en 4hjuls kontroll? sånn ca?:)

 

500-2500,- er store forskjeller ute å går!

 

Jeg hadde nankang på en a4 1.8tq for 3 år siden det sporet noe sykt, byttet til fulda, og ble som en ny bil. Men nyere type nankang skal være mye bedre sies det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi, hehe. jaja. skal se på det når jeg kommer hjem selv først uansett:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at pris betyr ingen ting for sporing, mange billigdekk som ikke sporer. Nakang sporer lite på de bilene jeg har kjørt i forhold til mange andre dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nankang ikke noen sporing hos meg pga av dette. Trenger ikke og spore bare det ikke har navnet til dem store merkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt på Nankang i to år i dim. 225/35/19, var overhodet ikke sporing i det hele tatt, helt topp sånn sett. Bilen var ny, med senkefjærer og firehjulskontroll. Men støyen var plagsom etterhvert..

Kameraten min kjørte med Nankang 235/35/19 på BMW 3-serie, det var helt for jæ... å kjøre med, men den bilen hadde 140.000km på telleren, senket. Vet ikke hvordan tilstanden var ellers med tanke på slitasje/firehjulskontroll på den bilen, men den var ok å kjøre med vinterdekka på..

Men min mening er at dette har endel med slitasje/oppsett å gjøre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du må sjekke er om vedkommende har kompetanse til å sette opp hjulvinkeler osv.

for breiere dekk, og ikke bare setter opp etter boka.

Her er det mye å hente på kjøre glede;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var nok noen foringer jeg er litt skeptisk på

og skal se litt mere på 1 av demperne

og 1 hjullager er slitt

og alt var foran. hehe. så d kan jo hende at dette hjelper:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvem selger billigst hjullager, foringer, mansjetter og div andre lager? haster ikke enomt med og få dem så jeg kan gjerne bestille det utenom norge. 034? autohuaz? så litt selv men fant ikke fram:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå skal jo ikke jeg akuratt skryte på meg at jeg er god i tysk:P men kansje noen andre kan det litt? *hint hint* hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvem selger billigst hjullager, foringer, mansjetter og div andre lager? haster ikke enomt med og få dem så jeg kan gjerne bestille det utenom norge. 034? autohuaz? så litt selv men fant ikke fram:P

 

Autohausaz.com er definitivt blant de billigste på slitedeler og har det aller meste. Om du velger 1994, Audi og S4 er det bare å bla seg fram..

 

Foringer:

http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=s4vao245bxnv3abzkwiw1l55&makeid=800002@Audi&modelid=1009369@S4%20&year=1994&cid=27@Suspension%20System&gid=7532@Control%20Arm%20Bushing

 

Hjullager:

http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=s4vao245bxnv3abzkwiw1l55&makeid=800002@Audi&modelid=1009369@S4%20&year=1994&cid=14@Brake%20%26%20Wheel%20Hub&gid=1644@Wheel%20Bearing%20Kit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testa og se litt på Ebay med min gode venn CLUE(ordbok) men jeg fant ikke noe jeg. Er ikke sikkert vi jobber helt bra sammen men. Kjøpe på noe .com er vell noe som lønner seg mye om dagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker og bukker:) har funnet resten selv etter litt trykking på autohauzas:) er helt utrolig hvor mye man sparer:D

 

er bare og betale og vente da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.