Anbefalte innlegg

Vi bytta alt Lars hadde med, bare for å gjøre det, men ja, det regnet jeg nesten med :P

Så var det det med blinking, da... Det gikk ikke sist Lars prøvde, får visstnok ikke kontakt med hjernen. Så jeg tipper vagcom er veien å gå her.

Skal prøve igjen litt senere i dag, når den har fått lada seg litt opp, men jeg er ganske sikker på hva som skjer : rolleyes Relativt lite...

MEN: på denne er det DEFA alarm, med 1-krets startsperre. Er det en mulighet at denne har slått inn?

Hvordan funker disse sperrene, i så fall? Ikke tenning og bensin, i hvert fall, så da er det vel lite igjen... Hehe...

Defa: Det er vel mulig. Er normalt kobla på starter, men det kommer vel ann på han som har satt den i. Se her for skjema, bare og koble sammen "starter kill" ledningene. http://www.defa.com/doc/InstallationManualx800series.PDF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var som nevnt ikke mulig å blinke ut feil koder. Så tror ikke man får kontakt med Vag-Com heller.

Vi skulle prøvd å bytte ECU, men ekstra hjernen min er i en S2 til en kompis som er på ferie..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, har prøvd å starte igjen, og det er skremmende nære! Kjører den på starteren med gassen i bånn, så drar den seg etter hvert opp i nesten 2000rpm, men slipper jeg nøkkelen, er det stille igjen...

Hm... Spørs om neste skritt er å prøve en annen ECU, ja...

Få Knut hjem fra ferie!: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må få gang på den nå. har jo stådd i snart ett år:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, for ikke å overdrive, liksom! :P Gni det inn! : bråk :

Huff ja, nå har den offisielt stått mer enn jeg har fått kjørt den... Har enda ikke fått på sommerhjulene... : gråter :

Jaja, den starter ikke lettere med sommerhjul :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter ikke med komplett rørgate heller... : rolleyes

Begynner å tvile sterkt på at det er startsperra som har slått inn. Er den koplet på starteren, som tegning viser, skal det vel ikke gi innslag i det hele tatt på denne? Ikke indikerer alarmdioden at sperra er aktivert heller.

Hm.: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HALLGIVEREN!!? hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg svarer for Brage jeg ;)

Vi har vært inne på tanken, men må nok få lest ut feilkoder : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig det...? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter og føler på kammen.

Dette har vi snakket om Brage : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter og føler på kammen.

Dette har vi snakket om Brage : smil :

Den sitter vel i fordeleren på 3b maskinen... vanlig feil det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blæh blæh! Hjelper ikke å snakke om noe, hvis jeg ikke ser det selv... :P

Hater elektronikk... Eneste grunnen til at jeg ikke valgte bilskolen, men heller gikk Plate- og Sveis:p

Burde vel kanskje byttet hele fordeleren også, ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:o

Da vikk vi rettet opp den feilen ;)

sitter på kammen hos meg serru :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blæh blæh! Hjelper ikke å snakke om noe, hvis jeg ikke ser det selv... :P

Hater elektronikk... Eneste grunnen til at jeg ikke valgte bilskolen, men heller gikk Plate- og Sveis:p

Burde vel kanskje byttet hele fordeleren også, ja...

Send en pm til Svein Erik Tande her på forumet. Eller PM meg så skal du få nr hans. Han bytter hallgiveren i fordeler'n for deg.. ;) Han har en hel haug liggende også så du kan få kjøpt.. Han holder til på Vågå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.. Han holder til på Vågå

"I" Vågå..ikke "på" Vågå...din gardsstaur..: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... :P

Send en pm til Svein Erik Tande her på forumet. Eller PM meg så skal du få nr hans. Han bytter hallgiveren i fordeler'n for deg.. ;) Han har en hel haug liggende også så du kan få kjøpt.. Han holder til på Vågå

I know, jeg har allerede nummeret hans ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"I" Vågå..ikke "på" Vågå...din gardsstaur..: smil :

Ja greit da :) Beklager! :P

Hehe... :P

I know, jeg har allerede nummeret hans ;)

Da ere bare å ringe da;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du nermer deg m.t.p hallgiveren. Hvis den feiler mens du kjører så går bilen i nødmodus og oppfører seg som ett dass. Hvis du da stopper den så vil ikke du få start på motoren igjen før denne føleren er skiftet.

Er etter det jeg har lest rundt om en veldig vanlig feil.

Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forøvrig må jeg si jeg stusset litt når det var snakk om 1 pinne på svinghjulet... for jeg har 2 pinner på min 3b.. og den går så det griner.. riktignok var det bare 1 pinne der når jeg tok av svinghjulet, men den ene var helt klart knekt, så en meget hyggelig mann ordnet meg en ny pinne.. (kan jo være den knakk når motoren ble løftet ut, uten at det så helt sånn ut.. )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du nermer deg m.t.p hallgiveren. Hvis den feiler mens du kjører så går bilen i nødmodus og oppfører seg som ett dass. Hvis du da stopper den så vil ikke du få start på motoren igjen før denne føleren er skiftet.

Er etter det jeg har lest rundt om en veldig vanlig feil.

Johan

Den gikk ikke nødvendigvis i nødmodus, for vakuumslangen til bensintrykksregulatoren var ikke tilkoplet.

Ellers begynte den å fuske, mulig hallgiveren kan sørge for dette også? Vet ikke...

forøvrig må jeg si jeg stusset litt når det var snakk om 1 pinne på svinghjulet... for jeg har 2 pinner på min 3b.. og den går så det griner.. riktignok var det bare 1 pinne der når jeg tok av svinghjulet, men den ene var helt klart knekt, så en meget hyggelig mann ordnet meg en ny pinne.. (kan jo være den knakk når motoren ble løftet ut, uten at det så helt sånn ut.. )

Aner ikke, men jeg hadde ikke akkurat planer om å ta ut motoren riktig enda... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ihht programmet med mange fine tegninger, skal det sitte to pinner på svinghjulet ja.. og du har ... 1?

eller kjente dere etter til dere fant 1, og sluttet å lete?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm...2 pinner? Nå har ikke jeg 3b motor, men på min ABY er det 1 pinne på svinghjulet som står 62 grader mener jeg det var før tdc. Hva er den andre pinnen til på 3b?

Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinnene er like og står ikke langt unna hverandre.. og når delefilmen sier 2 stk, og det er laget plass til 2 stk i svinghjulet, så vil jeg tro det er av en grunn, og ikke fordi de hadde fått dobbelt opp med pinner fra underleverandøren ;)

men nå skal det sies at min gikk selv om den bare hadde 1 pinne, med mindre pinnen knakk når jeg tok ut motoren, men det så ut som ett "gammelt brudd"..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinnene er like og står ikke langt unna hverandre.. og når delefilmen sier 2 stk, og det er laget plass til 2 stk i svinghjulet, så vil jeg tro det er av en grunn, og ikke fordi de hadde fått dobbelt opp med pinner fra underleverandøren ;)

men nå skal det sies at min gikk selv om den bare hadde 1 pinne, med mindre pinnen knakk når jeg tok ut motoren, men det så ut som ett "gammelt brudd"..

He he ja vil tro det er en grunn til det meste:)

Hvis "feil" pinne er knekt (hvis noen er knekt da) så kan det jo være grunnen?Altså den som motor bruker for å registrere veiv posisjon og ikke den andre som er "overflødig" hvis man kan si det?

Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan du jo ha rett i ja.. hvis pinne nr2 på min var knekt, mens pinne nr 1 er knekt her, så kan jo umulig bilen bli helt klok i begge tilfeller.. hehe.. men nå vet man jo ikke om noen av pinnene er knekt da, eller om man fant 1 pinne, og var fornøyd med det og sluttet å lete.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.