Speedometerfeil på A6 99modell

Anbefalte innlegg

Jeg har en a6 99mod 2.5tdi som speedometeret har begynt å fuske på. Måleren på speedometeret begynner plutselig å gå som en "jojo",før det slutter helt å virke og står helt i 0:confused:

Tankmåleren lever også sitt eget liv innimellom....

Noen som har vært borti det samme problemet?

Var innom møller i Sandefjord og fikk fortalt at det enten er dårlig kontakt eller defekt instrument,sistnevnte koster ca 10.000,- +/- å reparere: bh :

Fått pris på samme jobben i Tyskland for ca 700 Euro,da gikk de utifra dyreste modellen av instrument til denne bilen. Er visst 25 forskjellige modeller bare til min type: eek :

Er dette noe jeg kan kjøpe brukt å montere eller må det vært nytt instrument?

Sendte også mail til Norsk speedometerservice i Oslo,av dem fikk jeg beskjed om at det ikke lar seg reparere og at det må byttes hos Møller.....:confused:

Trenger seriøst litt hjelp her! :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det finnes en bråte forskjellige instrumenthus til disse bilene. Syns det var mye med 10000, men det er jo møllerpris, pluss arbeide med å skifte det ut samt omprogrammere startsperre. Jeg fikk pris på ca 5000 for nytt instrument på BIlomsetningen (defekt display i min bil), men det er jo da uten arbeidet og omprogrammering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det finnes en bråte forskjellige instrumenthus til disse bilene. Syns det var mye med 10000, men det er jo møllerpris, pluss arbeide med å skifte det ut samt omprogrammere startsperre. Jeg fikk pris på ca 5000 for nytt instrument på BIlomsetningen (defekt display i min bil), men det er jo da uten arbeidet og omprogrammering.

Heisann:)

Endelig ett svar,er så spent på hva det ender med. Driver å sjekker opp litt alternativer. Kan jeg bytte det og få det omprogrammert hos andre en Møller tror du? :o

De sa på Møller at instrumenter koster ca 8000,- nytt,så dvs de tar rundt 2000,- +/- for jobben.....

Har en i Danmark som kan sende det defekte til Tyskland og sende meg ett nytt instrument. Det er jo en mulighet og så heller ta kostnaden på jobben her hjemme. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg byttet instrument i min S4 B5 grunnet at mange av krystallene var ødelagte. Dette kom på snaue 7000 med klubbrabatt.. Så synes 10000 totalt for ditt hørtes mye ut! Ville fått det sjekket ut litt nøyere.. Skal du ha helt nytt instrument må det gjøres hos møller, fordi det må kodes mot tyskland. Men ville hørt om kansje NBS hadde et brukt! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg byttet instrument i min S4 B5 grunnet at mange av krystallene var ødelagte. Dette kom på snaue 7000 med klubbrabatt.. Så synes 10000 totalt for ditt hørtes mye ut! Ville fått det sjekket ut litt nøyere.. Skal du ha helt nytt instrument må det gjøres hos møller, fordi det må kodes mot tyskland. Men ville hørt om kansje NBS hadde et brukt! :)

Takker for svar:)

Du sier det må kodes mot Tyskland,hvis jeg sender det defekte ned dit får så å få nytt tilsendt,da koder de vel det i Tyskland? Eller er dette en operasjon som de gjør i bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Instrumentet må tilpasses da det er snakk om startsperre og sånne finurlige ting. Det som er viktig å huske på er at man i prinsippet ikke skal ha tilgang til hverken pinkode for startsperre (denne gjør at man får logget inn og kodet opp startsperren til å godta de nøklene du allerede har), eller få satt kilometerstanden tilsvarende det du har nå.

Møller kan ikke sette i et brukt instrument dersom det ikke er satt i "nymodus". Noen tilbydere av brukte instrument gjør dette for deg, men langt fra alle. Det er snakk om noen bytes som forandres, og mye utstyr der ute som lover å få det gjort, men om det virker er en annen sak.

Så det du kan gjøre er å bruke vag-com gå inn på 17-instrument og lese av VAGnr. og søke deg et instrument som matcher det nummeret, og ikke søke ut fra bilmodell bare, for da kan du ende opp med mye rart.

Deretter finner du noen til å gjøre jobben for deg.

Om ingen melder seg og du tilfeldigvis er i nærheten av Lørenskog så får du sende meg en PM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.