#1 Skrevet Mai 13, 2008 Legger inn nok et innlegg Etter mitt forrige innlegg har bilen slutta å gå i nødmodus, det var sprekk i slange fra turbo til ic, har nå skiftet denne til samco, skiftet også innsugs slange og "mellomstykket" fra turbo til ic. Satt meg i bilen å håpet at s4en endelig skulle gå som den skal.. men neida... Fortsatt så virker det som om den ikke får nok av et eller annet, mest sannsynelig luft (Siden jeg av og til får litt ettertenning, dette betyr vel at den får nok bensin?). Jeg hører også turboen suse veldig godt når ejg gir på... når jeg treffer 0,8 / 1.2 bar så dabber bilen av, den drar ikke rent i det hele tatt. Hører at motoren suger etter luft, og jeg mister all effekt. Den akkser ikke noe bra i det hele tatt på lavt gir heller. Har tatt diagnose på den for litt siden. Og fikk kun opp Boost limit exceeded, den er nå borte, den kom opp pga. nødmodus, som igjen kom av sprekk i slange. En ting jeg synes er litt merkelig er at bilen stopper når jeg drar ut LMM, leser flere steder her at bilen skal gå "nogenlunde" likt uten som med. Får ikke opp feil på verken N75 eller LMM på vagcom heller... Noen som kan hjelpe meg her? Bilen gikk bra i 1 uke etter at jeg kjøpte den, siden da så har den gått som ei ræv ganske frustrerende, regner med at det egentlig bare er en bagatell... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2008 Bilen skal stoppe når du napper ut lmm. Se om du får start med lmm utkoblet, går det likt da er vel lmm synder likevel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2008 hmm... fikk ikke noe feilmelding på LMM når jeg tok diagnose. Bilen går ikke i det hele tatt når LMM er utkoblet.. men den går når den er koblet i. Så ser ut til at den virker som den skal.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2008 Funker turbo-trykksmåleren i kjørecomputeren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 15, 2008 Plugger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 15, 2008 turbotrykksmåler funker i computer ja.. Jeg har ikke noen form for fusking eller ujevnheter på lavt ladetrykk/turtall og tomgang, så ser ikke for meg at det er pluggene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 15, 2008 Potte tett luftfilter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 15, 2008 nei, tror ikke det.. det er nettopp blitt skiftet... Da må de ligge en fugl inni der i tilfelle Men en ting... jeg hører turboen lade veldig godt... høres ut som det kommer fra ic siden... høres slik ut når jeg kjører med vindu oppe, hører også at den suger luft .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 15, 2008 mulig at du kan få for høyt trykk og at den går i nødmodus pga det??? har du tukla me noe du kansje skulle latt være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 15, 2008 les innlegget mitt Har ikke tukla med noen ting.. den gikk i nødmodus en periode, pga en slange. Men den er skifta nå, så den holder seg unna nødmodus. Det hele startet med en knekk på vakumslange fra dumpventil..begynner å bli litt utålmodig nå om dagen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 15, 2008 les innlegget mitt Har ikke tukla med noen ting.. den gikk i nødmodus en periode, pga en slange. Men den er skifta nå, så den holder seg unna nødmodus. Det hele startet med en knekk på vakumslange fra dumpventil..begynner å bli litt utålmodig nå om dagen Har du sjekket vakum? Hvis ikke, ring(før kl 2300) meg så skal jeg forklare deg hvor du skal sjekke. Et typisk skjult problem. Stein, 90090019. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 15, 2008 kan jeg plinge på i morgen? Hvis du tenker på slangen som kan hoppe av på det filteret ved torpedoveggen så sitter alle slangene godt der... er det noen andre typiske steder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 15, 2008 kan jeg plinge på i morgen? Hvis du tenker på slangen som kan hoppe av på det filteret ved torpedoveggen så sitter alle slangene godt der... er det noen andre typiske steder? Den ja, og evt sjekk at det ikke er sprekker i slangene el. i de plastdingsene som de står i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 15, 2008 Regner med at du har sjekket vakumsl. inn på hjernen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 15, 2008 prøvde å finne slangen til hjernen..men fant den ikke.. det er den "gjennomsiktige" fargede slangen right ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 15, 2008 prøvde å finne slangen til hjernen..men fant den ikke.. det er den "gjennomsiktige" fargede slangen right ? Grønnaktig i fargen. Er bilen din chippet er det lett å komme til hjernen. Det er den slangen som går inn på hjernen til MAP sensor. Derfra går den til en fordeler med 2 slanger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 15, 2008 Jeg får vel prøve å rote litt nedi der... Men jeg skjønner ikke åssen den skal ha sprukket. Jeg har heller ikke vært nedi der å styra, så den kan umulig ha falt av/ut noe sted... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...