#1 Skrevet Mai 13, 2008 Hei. Jeg har en 97 mod. A6 med 2,6 L bensin. Har hatt den inne på verksted da den bare gikk på 4 av 6 cylindre. Verkstedet har blant annet undersøkt coiler. Disse var ok. Verkstedet lokaliserte feilen til Styreenhet for motor. Ny enhet kostet over 10.000,- Jeg har kjøpt en ny slik enhet hos en bilopphøgger. Delenummer er : 4A0 907 473 D Nummer overført til : 4A0 907 473 T ( Nytt delenummer ) Dette er en Hella enhet, og har hella nr. 5DA 007 193-02 Må jeg kode om styreenheten som jeg kjøpte, for at den skal passe min bil, eller er det bare å plugge i og "tut og kjør" ?? Hvordan koder jeg eventuelt om enheten ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2008 Hvis forhold rundt nummeroverføring stemmer slik at dette er riktig ECU så er det bare å plugge in og starte. Trolig har den startsperre, men man vet jo aldri før man har prøvd. En del chippede hjerner mangler startsperre. Vet ikke om startsperre kan programmeres av også. Stopper bilen etter 1 sekund så har startsperre slått inn og du må til Møller for å kode om slik at dine nøkler aksepteres av ECU's startsperre. Har den fjernstyrt sentrallås eller alarm må denne også kodes for å passe sender på din nøkkel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2008 Takk for svar. Min styreenhet er merket med 4A0 907 473 D Møller sier at enheten nå heter 4A0 907 473 T ( Det er hva de hadde solgt meg dersom jeg hadde kjøpt en ny... ) Bilen har ikke fjernstyrt sentrallås eller alarm. Er det andre som vet om det ligger startsperre i denne saken ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2008 Bare å prøve det, så finner du det ut:) Stopper den så er det startsperre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 14, 2008 Så hvis den da stopper, så er det bare å plugge i den gamle enheten ? Vil bilen da starte med den gamle styreenheten ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 14, 2008 Ja, det vil den. Som nevnt tidligere, er det tilfelle at den stopper igjen og "startsperre-symbolet" lyser må du kode nøklene til den nye styreenheten, og det er ingen stor sak, så bør ikke koste mange kronene hos Møller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 14, 2008 Mest sannsynlig trenger du ikke en gang å kode nøkler, men bare matche den nye styreenheten til immoboxen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 28, 2008 Audi senter i Bergen tok 1700,- for å kode om motorstyring. Betalte 3500,- for en brukt motorstyring. Feilsøkingen ble gjort på B.O. Racing på Askøy, og kostet noe mer..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...