#1 Skrevet Mai 14, 2008 Har en kollega på jobben som har en 86 mod Audi 100 type 44, med 2.2 k-jet 10v r5 uten turbo. Ettersom han forklarer så starter bilen, men stopper igjen etter en stund. Varmkjøringsregulator? Hvor sitter isåfall denne? Andre ting som kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2008 Hva er "etter en stund"? Er det 10 sekunder eller mindre så høres det ut som bilen stopper når kaldsstartsdysa slutter å levere og da kan det være så enkelt som en stor luftlekkasje (typisk så sprekker luftbelgen mellom luftmåletrakta og innsuget). Varmkjøringsregulatoren henger på førersiden nede på blokka, det går to stålomspunnede bensinslanger opp og ned til bensinmengdefordeleren på den. Men utifra virkemåten tviler jeg på at den stopper motoren om den begynner å krangle. Er vel mer sannsynlig at motoren går, men veldig dårlig. Begynn uansett med å lete etter luftlekkasjer, bruk startgass mens motoren går (om det er mulig) for å høre om den ruser seg opp når startgassen suges inn i et lekkasjepunkt. Sjekk som sagt belgen med alle slanger festet til den (pass spes godt på den som er stukket opp rett fra undersiden), alle slangene som går rundt oljeånding og tomgangsstabilisering og rundt dysene (dysetetninger). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 14, 2008 mulig jeg er helt på jordet nå,men på 44'rn til en kompis dukke det problemet opp etter bytte av luftmengde måler.. (hadde og turbo konvertert) bilen gikk i en viss tid for så å stoppe tvert.. gikk vel i nesten 1 minutt,eller noe mindre. og bilen gikk greit når vi satte strøm på kaldstart dysa. Sleit lenge med dette,men det viste seg å være ett lite bittelite tett filter inni bolten til banjo koplingen på enten tur eller retur bensin på mengdemåleren. Husker ikke helt hvem av dem akkurat nå,men det var på samme som kaldstart dysa var koblet til..(tror det var retur...) tok ut det filteret,og bilen gikk som normalt.. da renset vi det,og satte det inn igjen.. Kan jo kansje være noe av det samme... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 14, 2008 Takker for svar! Etter det jeg har forstått, så stopper ikke bilen tvert, men kan gå ei stund før den stopper. Skal høre med han nå ikveld om han har sjekka noe for luftlekkasje. Kan jo kanskje være selve lmm'en som kødder også?? Eller ville den ikke gått noe i det hele tatt da? Skal be han sjekke opp det der med filteret i bensinbanjo'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 14, 2008 Bytt også bensinfilteret. (det store på høyre innerskjerm) Det er ikke spesifisert noe skiftintervall for dette, så det er sannsynligvis eldgammelt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 21, 2008 Takker for alle gode svar. Bare han får ut fingeren nå, så får vi se om han får den til igjen. Han er ikke av de kjappeste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...