Frostplugg i blokk! *poff*

Anbefalte innlegg

Skulle ut å frese 16v idag. Startet bilen og etter en stund så blinket varsellampen for høy vanntemp. Slokka bilen, opp med panser og ser : eek : intet vann!!

 

Hentet vann, fylte på i ekspansjonstanken og der blir jeg våt på beina.

 

Glemte jo seff at før jeg parkerte i vinter så hadde jeg ikke frostvæske på men rent vann : bh :

 

Heldigvis så er ikke blokka sprengt, men frostpluggene levde opp til sin misjon.

 

Så til spørsmålet mitt,

 

er det bare å banke denne på plass igjen, fylle på med skikkelig frostvæske og så er det tut og kjør? Eller er det en pakning, locktite eller noe annet snabelstoff som må brukes i tillegg?

 

Forøvrig en MkII GTi 16v med 396' på telleren og ikke antydning til hverken oljebruk eller ventiltikk ;)

 

(toppen er totaloverhalt på 288' men det trenger man vel ikke nevne? :P )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Puss anleggsflata til frostpluggen rein med smergelpapir, bank inn en ny, topp opp med frostvæske (lufte) og vær lykkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent :D Da skal det børnes GTi 16v imorgen den dag ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.