#1 Skrevet Mai 14, 2008 Skulle ut å frese 16v idag. Startet bilen og etter en stund så blinket varsellampen for høy vanntemp. Slokka bilen, opp med panser og ser intet vann!! Hentet vann, fylte på i ekspansjonstanken og der blir jeg våt på beina. Glemte jo seff at før jeg parkerte i vinter så hadde jeg ikke frostvæske på men rent vann Heldigvis så er ikke blokka sprengt, men frostpluggene levde opp til sin misjon. Så til spørsmålet mitt, er det bare å banke denne på plass igjen, fylle på med skikkelig frostvæske og så er det tut og kjør? Eller er det en pakning, locktite eller noe annet snabelstoff som må brukes i tillegg? Forøvrig en MkII GTi 16v med 396' på telleren og ikke antydning til hverken oljebruk eller ventiltikk (toppen er totaloverhalt på 288' men det trenger man vel ikke nevne? ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2008 Puss anleggsflata til frostpluggen rein med smergelpapir, bank inn en ny, topp opp med frostvæske (lufte) og vær lykkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 14, 2008 Strøkent Da skal det børnes GTi 16v imorgen den dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...