lakken flasser! noen råd??????

Anbefalte innlegg

Som topic sier, har fått to stk steinsprut rett ved siden av hverandre på panseret, å dette har gjort at klarlakken har flasset litt rundt disse, ca et par cm2 se litt uklart bilde, noen råd?? evnt. hva tror dere et lakk verksted ville tatt for å pusse ned rundt dette å legge på noe ny klarlakk? takker for svar:)

DSC00318.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problem rundt bakre festet på ene railen på A6'en min. Jeg vurderer å lakke opp hele sida av taket og ene skjermen, men blir fort kroner av det.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mmmm, har du hørt om pris noen plass? evnt. om noen som vet om noen i agder som kan gjøre detta uten kvittering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullt mulig å lakkere dette selv, og polere bort overganger selv etterpå, iallefall om lakken ellers ikke er allverden slitt.

 

Men lurt å ikke bruke maskeringstape og få skarpe kanter, de er ett h#¤%& å få bort pent. En "støvete" overgang er lettere å rubbe bort.

 

Men uansett lurt å gå til en lakkererer å få tak i 2k lakk på boks, men ikke vente for lenge før en sprayer på, tar ett par dager så herder den fort..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, blir nok til å prøve dette, lakken er ellers helt strøken, derfor jeg håpet det skulle gå bra, vi får forsøke:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk dette, Atle? Jeg har akkurat likt problem. Samme størrelse på flekken og på samme sted på bilen.

 

Bør jeg ta saken i egne hender eller overlate den til noen som VET hva de gjør?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke værre enn og pusse det jevnt, vær forsiktig så det ikke pusses igjennom basen, så matte det ned litt rundt med evt en matteklut, legg på klarlakk med sprayboks, for også polere bort kantene når det har herdet etter et par dager:)

 

en "proff" sprayboks koster vell 150-200kr, har gjort dette selv på et par biler og det ser bra ut fortsatt, og den ene bilen har passert 1 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.