Anbefalte innlegg

Hei har et problem med min audi 100 2.3 avant den jager på tomgang den stiger i turtall å går ned igjen nesten som den dæver helt.sliter å med at når jeg er ute å kjører så kan den dæve helt når jeg skal bremse opp når jeg slepper den ned på tomgang. Litt irriterrende : klø :

Noen som kan hjelpe??

Mvh Stig MOssige

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

99% sikker på at det er den.

Ta den ut, og så sprayer du den med elektrorens, den er garantert full av skit som likner på sand, og dette som gjør at den går litt tregt, og når den først kommer, så kommer den for mye osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok..ska jeg bare plugge ut den kontakten å spraye på den eller?? er litt grønn på dette området heh:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, eller jo, skal ta av kontakten, men også de to slangene som går inn på den ventilen. Ta hele dingsen ut, og spray inni rørene, du vil sannsynligvis finne mye skit der!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg tatt av den tomgangsventilen å sprayet å rensket men ingenting forandring...hmm skrudda den på igjen å startet bilen men så tok jeg å plugga ut den ledningen då steg turtallet å sveiv fint, mens den hva på høyt turtall så plugga jeg ledningen på igjen då datt den ned igjen å begynnte å jage så ingen forandring.må vist kjøbe ny tomgangsventil gett:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres kjent ut...men jeg var heldig at det var rusk og skit i selve ventilen som gjorde feilen og at den beveget seg hakkete når spenningen varierte for å justere tomgang, men du er visst ikke like heldig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.