Anbefalte innlegg

Se på denne orginale N75 ventilen:

 

N75f_valve300_300x234.jpg

 

og sammenlign med N75J

 

N75J_300x185_300x185.jpg

 

Den er speilvendt, er det da slik at n75J-ventilen skal stå andre veien? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Lengste tuten skal ned i innsuget:) de andre to setter du slik som de sto fra før av på den gamle.!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er forskjell på disse to?

regner med at den siste er av den bedre typen, men hvis bedre, hvorfor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har noe med reguleringen på vacuumet å gjøre, noen foretrekker H ventilen, andre J ventilen osv... bytta om fra J til H på a3en min, lader litt bedre og raskere:) om du søker på N75 her inne kommer det opp en del diskuterte tråder om synspungter på akkurat dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har noe med reguleringen på vacuumet å gjøre, noen foretrekker H ventilen, andre J ventilen osv... bytta om fra J til H på a3en min, lader litt bedre og raskere:) om du søker på N75 her inne kommer det opp en del diskuterte tråder om synspungter på akkurat dette...

 

Jeg har en A3 1.8TQ som har steg 1 fra BSR PPC tuning.

Og skal montere 3" hele veien.

 

Er det noe merkbar forskjell fra org til J eller H ventilen?

 

Vurdere å bytte til H, men vet ikke hvilke som er best? Og om det har noe for seg når den org. funker fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke J-ventilen arvtageren til H-ventilen? eller er jeg heeeelt på bærtur?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykk inn i bunn, slange til wg den korte på siden og slange til innsuggsiden er den lange på siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, de er ganske lik egentlig, h ventilen er org på audi s2...

Du må bare prøve begge to å se om du merker noe forskjell:)

Jeg har nettop montert 3" fra turbo og bak, og fikk 0.1-0.2 mer i ladetrykk da jeg skiftet fra J til H ventilen... Vil anbefale Odd Arild som har tengt å montere 3" eksos å bruke H ventilen, var den jeg ble mest fornøyd med.

Virker som om turboen kommer litt kjappere opp i trykk etter girskift, noe som ofte er en fordel:)

Den orginale ventilen røk da jeg chippa min, ladetrykket dobbles jo etter chippinga så den var vel sliten tenker jeg...

 

Mange velger jo å kutte ut denne ventilen å lager heller en egen reguleringsventil for å få optimalisert et jevnt trykk med god respons. Tror det finnes noen tråder her med denne typen ventil. er bare en ren mekanisk boostmekanisme som er manuellt styrt i motorrommet. Hullet i innsuget blendes og de to slangene som blir til overs på toppen kjøres inn på denne typen "boostkontroller" koster 4-500kr for en slik med god kvalitet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men da blir det nok en H ventil på meg. Men tror jeg vil vente til jeg får ladetrykksmanometer eller evnt nå den org ryker. Men da vil jeg nok prøve H ventilen om den er fortsatt i handelen.

Hva koster den?

 

hehe, de er ganske lik egentlig, h ventilen er org på audi s2...

Du må bare prøve begge to å se om du merker noe forskjell:)

Jeg har nettop montert 3" fra turbo og bak, og fikk 0.1-0.2 mer i ladetrykk da jeg skiftet fra J til H ventilen... Vil anbefale Odd Arild som har tengt å montere 3" eksos å bruke H ventilen, var den jeg ble mest fornøyd med.

Virker som om turboen kommer litt kjappere opp i trykk etter girskift, noe som ofte er en fordel:)

Den orginale ventilen røk da jeg chippa min, ladetrykket dobbles jo etter chippinga så den var vel sliten tenker jeg...

 

Mange velger jo å kutte ut denne ventilen å lager heller en egen reguleringsventil for å få optimalisert et jevnt trykk med god respons. Tror det finnes noen tråder her med denne typen ventil. er bare en ren mekanisk boostmekanisme som er manuellt styrt i motorrommet. Hullet i innsuget blendes og de to slangene som blir til overs på toppen kjøres inn på denne typen "boostkontroller" koster 4-500kr for en slik med god kvalitet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den koster rundt 500 på møller-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.