#1 Skrevet Mai 14, 2008 Se på denne orginale N75 ventilen: og sammenlign med N75J Den er speilvendt, er det da slik at n75J-ventilen skal stå andre veien? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2008 Den Lengste tuten skal ned i innsuget:) de andre to setter du slik som de sto fra før av på den gamle.! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2008 Hva er forskjell på disse to? regner med at den siste er av den bedre typen, men hvis bedre, hvorfor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2008 har noe med reguleringen på vacuumet å gjøre, noen foretrekker H ventilen, andre J ventilen osv... bytta om fra J til H på a3en min, lader litt bedre og raskere:) om du søker på N75 her inne kommer det opp en del diskuterte tråder om synspungter på akkurat dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 15, 2008 har noe med reguleringen på vacuumet å gjøre, noen foretrekker H ventilen, andre J ventilen osv... bytta om fra J til H på a3en min, lader litt bedre og raskere:) om du søker på N75 her inne kommer det opp en del diskuterte tråder om synspungter på akkurat dette... Jeg har en A3 1.8TQ som har steg 1 fra BSR PPC tuning. Og skal montere 3" hele veien. Er det noe merkbar forskjell fra org til J eller H ventilen? Vurdere å bytte til H, men vet ikke hvilke som er best? Og om det har noe for seg når den org. funker fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 15, 2008 Er ikke J-ventilen arvtageren til H-ventilen? eller er jeg heeeelt på bærtur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 15, 2008 Trykk inn i bunn, slange til wg den korte på siden og slange til innsuggsiden er den lange på siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 15, 2008 hehe, de er ganske lik egentlig, h ventilen er org på audi s2... Du må bare prøve begge to å se om du merker noe forskjell:) Jeg har nettop montert 3" fra turbo og bak, og fikk 0.1-0.2 mer i ladetrykk da jeg skiftet fra J til H ventilen... Vil anbefale Odd Arild som har tengt å montere 3" eksos å bruke H ventilen, var den jeg ble mest fornøyd med. Virker som om turboen kommer litt kjappere opp i trykk etter girskift, noe som ofte er en fordel:) Den orginale ventilen røk da jeg chippa min, ladetrykket dobbles jo etter chippinga så den var vel sliten tenker jeg... Mange velger jo å kutte ut denne ventilen å lager heller en egen reguleringsventil for å få optimalisert et jevnt trykk med god respons. Tror det finnes noen tråder her med denne typen ventil. er bare en ren mekanisk boostmekanisme som er manuellt styrt i motorrommet. Hullet i innsuget blendes og de to slangene som blir til overs på toppen kjøres inn på denne typen "boostkontroller" koster 4-500kr for en slik med god kvalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 15, 2008 Ok, men da blir det nok en H ventil på meg. Men tror jeg vil vente til jeg får ladetrykksmanometer eller evnt nå den org ryker. Men da vil jeg nok prøve H ventilen om den er fortsatt i handelen. Hva koster den? hehe, de er ganske lik egentlig, h ventilen er org på audi s2...Du må bare prøve begge to å se om du merker noe forskjell:) Jeg har nettop montert 3" fra turbo og bak, og fikk 0.1-0.2 mer i ladetrykk da jeg skiftet fra J til H ventilen... Vil anbefale Odd Arild som har tengt å montere 3" eksos å bruke H ventilen, var den jeg ble mest fornøyd med. Virker som om turboen kommer litt kjappere opp i trykk etter girskift, noe som ofte er en fordel:) Den orginale ventilen røk da jeg chippa min, ladetrykket dobbles jo etter chippinga så den var vel sliten tenker jeg... Mange velger jo å kutte ut denne ventilen å lager heller en egen reguleringsventil for å få optimalisert et jevnt trykk med god respons. Tror det finnes noen tråder her med denne typen ventil. er bare en ren mekanisk boostmekanisme som er manuellt styrt i motorrommet. Hullet i innsuget blendes og de to slangene som blir til overs på toppen kjøres inn på denne typen "boostkontroller" koster 4-500kr for en slik med god kvalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 15, 2008 den koster rundt 500 på møller- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...