Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dette er noe å ha??

link:http://www.swissvax.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=86&category_id=21&option=com_virtuemart&Itemid=78&lang=no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker heller å bruke vaffelmønstret microfiberhåndkle ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker den alle gangene jeg vasker bilen, kjempe fin til å ta av vannet med, for så å tørke over med microfiberklut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker heller å bruke vaffelmønstret microfiberhåndkle ;)

 

Jeg bruker Meguiars "vaffelhåndkle", men det blir jo ikke tørt. Vannet blir bare dyttet rundt :confused: Har mer tro på å gå over med en nal først for så å tørke av restene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1- vaskehåndkler må kun vaskes i maskin med såpe, ikke noe skyllemiddel etc.

2- dynk håndkle i vann og vri godt, hold i hvert hjørne og dra over området du skal tørke, vri om og tørk på vanlig måte..

 

jeg må nesten si meg mer fornøyd med cobra tørke hånklerne framfor meguiars sitt, kan ha noe med teknikk å gjøre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg helt enig som nevnt over, Meguiars tørkehåndle mister veldig for sugeevnen iforhold til f.eks Cobra sine.

(Ved vask selvfølgelig UTEN skyllemiddel)

 

 

Dere som bruker water blade: Hvordan klarer dere å bruke dette uten å få vaskeriper?

Prøvde water blade på varebilen min for en stund siden. Da ble det vaskeriper, riktignok ørsmå vaskeriper, men de kom!

Bilen var HELT ren og jeg brukte ikke noe press, men alikevel kom de..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt tørkehåndkle var uvasket da jeg brukte det. Rev av pappen etter å ha kommet fra Bilextra og satte i gang. Må det vaskes en gang først uten skyllemiddel for at det skal fungere? Jeg kunne strengt tatt lagt noen meter vått tørkepapir på bilen og fått bedre effekt : klø :

 

Waterblade skal testes, men det skal være forsiktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Dere som bruker water blade: Hvordan klarer dere å bruke dette uten å få vaskeriper?

Prøvde water blade på varebilen min for en stund siden. Da ble det vaskeriper, riktignok ørsmå vaskeriper, men de kom!

Bilen var HELT ren og jeg brukte ikke noe press, men alikevel kom de..

 

Det var det jeg og tenkte når jeg så dette produktet: klø :

Tror jeg og bare går for vaffelmønstret microfiberhåndkle.. syns det høres bedre ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg og tenkte når jeg så dette produktet: klø :

Tror jeg og bare går for vaffelmønstret microfiberhåndkle.. syns det høres bedre ut:)

 

Siden flere ikke liker Meg`s håndkle, vil jeg påpeke at jeg ikke nevnte navn, men var heller ikke dette jeg mente. Jeg bruker dette håndkleet, med meget god virkning, suger vann som bare juling :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Waterblad er jeg litt usikker på siden det lett kan sette seg partikler på kanten.

 

Min erfaring med bruk av Meguiars watermagnet håndkle er at det lett mettes og gir vannstriper. Men hvis man fjerner mesteparten av vannent først, med et kunstig skinn eller tilsvarende, for så tørke over med Watermagnet får man en helt tør og stripefri overflate.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den Waterblade'n fra Swissvax, og bruker den hver gang jeg vasker en bil. Drar av den med fingrene for hvert drag, og spyler bladet fra begge sider med høytrykksspyleren en gang eller to pr tørk. Resultatet blir 99% tørt og 100% ripefritt. Bruker mikrofiberhåndkle til slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Waterblades har det med å lage lange, rette "swirls" Jeg hadde spart pengene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

waterblade skal vel egentlig ligge i varmt vann hele tia, for å unngå at partikler setter seg på bladet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hvor forsiktig du er med et waterblade så må du nesten regne med at det blir litt vaskeriper... men det skal sies at det er utrolig kjekt om det ikke er lenge før du skal polere opp bilen uansett :)

 

Men jeg vil absolutt ikke ta noe valg for noen om de burde bruke det til vanlig eller ikke. For min egen del så kan jeg ikke no for å sky tanken av å lage unødvendige vaskeriper pga. min egen sløvhet hvis jeg uansett har tid til å bruke noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å gå over med vanlig microfiber etter water magnet for å få bort evnt vannstriper etterpå igjen.

Jeg har ikke sett at wiperen lager swirls, men jeg tørker av den for hver gang jeg har dratt over.

Men det man skal være forsiktig med at den helst bør brukes der det er mye vann som på store flater, der nærmest bare flyter den over og "dytter" av vannet, mens der det er mindre vann så har den lett for å lage motstand og dertil tilhørende vaskeriper ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde en sånn nal en gang på Golfen, og det ble med den ene gangen! Så de små ripene dukka opp med en gang.. I ettertid har den kun vært i bruk på vinduer.. Nå var dette riktignok en 10 år gammel sort bil, så den er kanskje mer sensitiv til sånt enn gjennomsnittet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer egentlig litt på hva som er vitsen med dette også? Bilen blir ikke ordentlig tørr med kun waterblade, så man må uansett tørke over med mf/vaffelhåndkle(pusseskinn for de som bruker det)

Bruker man et kvalitets vaffelhåndkle så har man tørket over bilen på noen minutter. Kan ikke helt se at det går noen raskere med waterblade da, ihvertfall ikke hvis man tørker av den etter hver sveip..?

 

Selv bruker jeg to stk store vaffelhåndklær, et til "grovtørking" og et til "fintørking" for å tørke bort alle vannrester.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt unødvendig ja. Har man vokset bilen renner vannet av uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt unødvendig ja. Har man vokset bilen renner vannet av uansett.

 

Og det som perler seg er ekstra moro å tørke av : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg Aqua-dry Auto glym idag, den sugde opp vannet som bare pokker! Annbefales!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.