Hvilken dekkbredde på 8,5x19" ?

Anbefalte innlegg

Hei dere, lurer på hvilken dekkbredde som er minimum på 8,5x19"

Dekka blir jo vesentlig dyrere om du ser på 215\35\R19 Da med 85 i lasteindex, i forhold til 235\35\R19 med høyere lasteindex.

 

Noen som har erfaringer? Skal stå på en 1995 A6 C4 stv. Vekta er jo da på minst 1700kg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står i vognkortet hva du skal ha som lasteindex.

Dekkene burde vel ha nogenlunde lik rulle omkrets som org.

Er ikke sikker på hva slags dekk som er ogr. på denne bilen. Men finnes mange dekkalkulatorer på nettet som du kan finne ut hvilket dekk som er likt rulle omkrets som det org.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde helt klart gått for 235/35x19 det blir både pent på felgen (hvis du ikke vil ha mye dekkstrekk da) og da holder du deg innenfor det du skal ha i loadindex og de lovlige 5% forskjell på rulleomkrets i fra det orginale.

 

Tok en kjapp tur på nettet og fant noen priser til deg.

 

prisliste:

Nankang - NS-2 235/35x19 Y 91 4,790 kr

Yokohama - S Drive 235/35x19 Y 91 9,790 kr

Pirelli - P Zero Nero 235/35x19 Y 91 10,590 kr

Pirelli - P zero 235/35x19 Z 91 13,390 kr

 

dette er pris for fire dekk ferdig balansert og på bil.

 

Hvis du vil se litt selv kan du gå inn på: http://www.johsbjerke.no/

 

Der står alt du trenger og vite om dekk og slikt.

 

Og husk at hvis det er quattro er det VELDIG viktig med lik rulleomkrets på alle hjul. Hvis det ikke er det er det stor sannsynlighet for at fordelerkassa ryker, og det er dyrt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får nesten 3 stk NS2 dekksett for ett sett P Zero. Er P Zero så bra dekk?

Noen som har en test av et slikt dekk mot økonomidekk? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå får du faktisk Nokian NRY i 235/35-19 hos dekkonline til 6414kr inkl frakt for 4 dekk, og nokian er jo en av de beste produsentete. Veil pris på dette dekket er 2369kr.

 

Kjører selv med den dim'en på mine 8,5x19" og de passer perfekt, no mer og man får strekk.

 

http://www.dekkonline.com/start.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha lovlig LI på dekkene må du opp i 235/35 da maks LI på 225/35 er 88. Kjører selv med 225/35 på A6'en min som skal ha LI på 91 og det fungerer forsåvidt utmerket, men skal over på 235/35 nå snart bare forhandler får felg på lager slik at jeg kan få byttet ut den ene jeg har med feil i samme slengen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så meget for fine og utfyllende svar! Supert gutter.

Ser ut som det må bli Nankang NS2 dekk da, dette er jo billigst, er jo ingen racerbil jeg har :)

 

Ser også at det er mye forskjellige priser på det samme dekket,

Nankang på Interdekk: 1517kr pr stk

Dekkonline: 1340kr pr stk

 

Mens johns var jo bare 1197kr pr dekk.

 

Har du gode erfaringer med johns Ståle?

 

EDIT: Er det med klubbrabatt hos Johns bjerke? Eller får vi ingen rabatter der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har nankang 215/35-19 det er sikkelig bra dekk blir jo stivt da med så lite gummi men skal du ha litt strekk så er det vel bra : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.