#1 Skrevet Mai 15, 2008 Kjørte hjem fra jobb nå i morges, trødde på litt i 2.gir, ikke for voldsomt. Plutselig slo motoren over på 3 syl. Kjørte forsiktig hjem og ser at "motor-lampa" i dashen blinker.. Hva kan ha skjedd? Syntes at jeg kjente en litt rar lukt i bilen, men ikke noe spesielt under panseret. Lukta kan ha noe med anleggs-arbeidet som pågår rundt huset å gjøre. Tenker jo tenningsmoduler/coiler med en gang når det mangler en sylinder, men syns det var rart at det kom akkurat når jeg guffa på litt... Bør jeg kjøre bilen på diagnose, eller bør den stå så jeg får sjekket hva som kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 15, 2008 Det kan jo være tilfeldig at det skjedde mens du ga litt på. Jeg ville sjekket om det kom gnist på alle pluggene. Du kan jo ta en kompresjonstest og, hvis du har en slik tester,bare for å utelukke gåen toppakning. Ingen røyk eller noe slikt fra bilen? Sjekk for olje i ekspansjonstanken, og sjekk nivået på kjølevæsken. Sjekk oljenivået på motoren, og om du ser kjølevæskerester i ojlen. Hvis du har gnist på alle plugger, kan jo en mulighet også være at en av dysene har tatt kvelden eller er tettet til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2008 Samme skjedde på min bil, blinker lyset når du har gasspådrag? Vil tippe at et coil har røket hos deg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2008 Har du gnist på alle sylindre så er det sikkert ikke coil eller tenningsmodul. Mangler du gnist et sted så kan det være tennplugg, coil eller tenningsmodulen. Bytter du om coilene og problemet forflytter seg, så har du lokalisert problemet. Forblir problemet ved samme sylinder og du er sikker på at den tennpluggen er ok så er tenningsmodulen den mest sansynlige årsaken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 15, 2008 Tenkte jo at det var tenningsmodul/coil da det skjedde, i og med at jeg nettopp hadde dette problemet på 2,2T. Varsellampa begynte å blinke, så jeg trillet rolig hjem. Lampa blinka konstant. Stoppa motoren, starta på nytt og da kom ikke lampa på. Skal sjekke gnist og væskenivåer først og fremst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 15, 2008 Du trenger nok ikke bekymre deg over væskenivåene dine. Det er helt sikkert at en coil er røket. Da vil lampa blinke, og etterhvert lyse konstant. Det har skjedd 2 ganger med min bil.. Bilen lukter også noe voldsomt, da uforbrent drivstoff passerer katalysatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 15, 2008 har vel konkludert med samme ting her, uten å fått testa gnist... Lukter ganske snålt ja... Skal ha en kompis til å hjelpe meg i mårra så vi finner ut om det mangler gnist noen plass.. Tror dere den lokale VAG-sjappa har inne coiler? Er VM i stress, dette, i og med at bilen skal leveres (kjøres) til lakkering neste fredag. og før det må jeg ha pusset og prøvemontert fangere.... Heldigvis 10 dager på Kreta etterpå hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 15, 2008 Ja, vil tru din lokale forhandler har coil inne, da disse ryker støtt og stadig. Jeg fikk tak i ny i Tromsø samme dagen som første coil røk (kanskje ikke så overraskende at de hadde der), og jeg fikk faktisk tak i coil her i Vadsø samme dagen også! Men har din lokale forhandler ikke inne, så klarer de helt sikkert og skaffe den på ett par dager! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 15, 2008 Skudd i mørket: Kan man bruke tenningsmoduler fra AAN på 1,8T? Har noen coiler og tenningsmoduler liggende... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 15, 2008 høres bra ut... ca pris på coilene? kanskje greit å bytte hele gjengen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 15, 2008 Har vi samme coilene koster de vel ikke mere enn 400-500,- pr stk.. Hvorfor bytte de coilene som er i orden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 15, 2008 leste noe i noen andre tråder da jeg søkte, om at de har en tendens til å ryke mer eller mindre samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 15, 2008 nei du kan ikke bruke samme coiler som på en ann på en 1.8T. Coilene koster ca. 400 kr. De har de garantert på mekonomen, om dere har det da. Om ikke, så har jeg en liggende om det er samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 15, 2008 ok Truls, godt å vite... Mulig jeg skal til Tromsø i helga. Skal sjekke i morgen om det ER en trøbbel-coil så prøve å få byttet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 16, 2008 coil på sylinder 2 var synderen, møller hadde coil til meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 16, 2008 å alt var i orden da? Så var jo det kjempe ;D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 16, 2008 ja, nå er alt ok! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...