#1 Skrevet Mai 15, 2008 Bilen har ca. std oppsett, 1,5 bar ladetrykk (stabilt), Åpent KN filter, 3" miltek hele veien, Chip fra ES. Ellers standard. Men nå har jeg knekt min 2 Lmm på en mnd. Begge gangene har det skjedd på 5 gir i forbikjøring. Tråden i Lmm er blåst av. Hva er årsaken, og finnes det evt. en annen Lmm jeg kan bruke. Har vært inne på tanken med hiddensprut, men har heller lyst til å beholde bilen mer eller mindre orginal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 15, 2008 sett tilbake orginal luftfilterboks med orginalt luftfilter.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2008 Sjekk om LMM'n din ligger løst oppi mottorrommet, gjør den det så få den fastmontert med en enste gang da de ikke har godt av å ligge løse. Filteret ditt kan også bidra med å øke sårbarheten på LMM, så få orginal boksen tilbake på plassen sin asap, da et slikt filter ikke har noe å si på ditt "standard" oppsett uansett, heller trekke ned momentkurven, og lage litt annen lyd. Vil du ikke gjøre noen av de overnevnte tingene så kan du prøve å vakse filteret på nytt i vamrt spring vann, la det tørke i min 24timer, og påføre det et tynt tynt tynt lag med oljen som skal påføres. Alt for mye slik olje på et slikt åpent filter trekker igjennom når turboen begynner å suse og trekker drit og smuss gjennom hele systemet, samt at det bidrar til med å minske levbarheten på trådene i LMM'n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2008 Bilen har ca. std oppsett, 1,5 bar ladetrykk (stabilt), Åpent KN filter, 3" miltek hele veien, Chip fra ES. Ellers standard. Men nå har jeg knekt min 2 Lmm på en mnd. Begge gangene har det skjedd på 5 gir i forbikjøring. Tråden i Lmm er blåst av. Hva er årsaken, og finnes det evt. en annen Lmm jeg kan bruke. Har vært inne på tanken med hiddensprut, men har heller lyst til å beholde bilen mer eller mindre orginal. Tilbake med original boksen med original filter, da holder LMM, og du får tilbake de 20 hestene som du mistet da du monterte varmluftsinnsuget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2008 Får prøve å montere det tilbake luftfilterboksen, og heller borre ett hull til friskluftslangen jeg har montert fra fangeren. Evt. så blir det nok kanskje ett hiddensprut, får se hva jeg har liggende og slenge på verkstedet, he he. Tusen takk for forslag og hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...