Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en kortere antennepisk på ebay med adapter som skulle passe alle VAG med takantenne (6mm gjenger). Problemet er at på min er det hvertfall 1mm større enn dette. Vet at antenna mi er original da jeg fikk flyttet over pisken fra en annen A6 ('98 Avant) når jeg kjøpte bilen da min manglet.

 

Er en helt standard-antenne uten noe gps mottaker eller annet tull. Stemmer det at disse ikke følger "standarden" med 6mm gjenger? "Alt" jeg finner av kortere pisker har 6mm gjenger, så da ser det ut til at jeg må bytte basen for å få noe kortere pisk enn den halvmeter'n jeg har nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at gjengene på pisken/adapteren er 6mm og ikke 5mm?

 

Jeg kjøpte en kort aluminiumsantenne med utskiftbar skrue 5mm/6mm hos min lokale Bilekstra-forhandler.

 

Hvis adapteren består i en skrue med med tilpassede gjenger slik som det gjorde på den jeg kjøpte, så bør det kunne lag seg gjøre å lage en ny adapter med riktige gjenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det store spørsmålet om 6mm skal være i ytterkant? Det er hvertfall det jeg måler på denne. 5mm diameter på den minste og 6mm på den største adapteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 5mm gjenger på vanlig antennefot, og 6mm på den med gps på.

Standard er 5mm, 6mm er ikke standard, det blir bare brukt på de bilene med gps. Jeg har en golf r32 antenne på min, denne er det 6mm på.

 

Den std 5mm kan du bare kjøpe på møller o.l. da denne er billig, rundt 200 vel, men når du skal ha 6mm så koster jo denne 800-1000 kr på møller : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.