#26 Skrevet Mai 16, 2008 Hehe, men disse er altså bedre en den crappen som følger med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 16, 2008 Har du byttet ut de originale putene med noe bedre? Jada, jeg har kjøpt noen 3M pads. Tror kanskje den hatt vært lettere å bruke hvis jeg skaffer meg en mere fleksibel backing plate, for den jeg har nå er helt stiv. Brukte denne maskinen på panseret på A6en i dag, og fikk bra resultat, men det er når det begynner å bli litt kurver og former at jeg sliter litt med teknikken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 16, 2008 Har aldri polert med maskin før, hva er det jeg må tenke på? Tenkte bare å smøre hele bilen inn med wax for så å bar pusse av med maskina jeg.. Men dette med teknikk, hva legges i det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 16, 2008 Har aldri polert med maskin før, hva er det jeg må tenke på? Tenkte bare å smøre hele bilen inn med wax for så å bar pusse av med maskina jeg.. Gjør det motsatt, legg på med maskin, pusse av for hånd. Men dette med teknikk, hva legges i det? Hvordan man håndterer maskinen mot lakkoverflaten. Det gjelder hovedsaklig en roterende maskin, og ikke en oscillerende maskin, for de sistnevnte er veldig enkle å bruke, og det skal godt gjøres å drite seg ut, så lenge overflaten er vasket ren ordentlig på forhånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 16, 2008 Men ved påføring med maskin, er dette for å gni waxen skikkelig inn eller? For selve påføringa er jo fort gjort med hånda og en pad Er alltid pussinga som tar tid, hos meg i allefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 17, 2008 Er for å gni skikkelig inn ja, og samtidig er det antydning til pusseeffekt i endel polisher. Denne skal slipe vekk det mikroskopiske øverste laget av lakken som er slitt, og uten å pusse rimelig hardt for hånd klarer en ikke dette, og er på grensen at en DA maskin klarer det også. Blir litt lite varme og bevegelse. Bruker du en skikkelig microfiberklut beregnet for formålet er det å ta bort veldig greitt, så lenge du ikke har kjørt for tørt eller lagt på for mye, og det har blitt hardt. I tilfelle da er det bare å gni på litt polish for hånd akkurat der, så får du det bort også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 17, 2008 Gode tips, takk Ja har mikrofiberkluter fra megs.. Er gode de Men skal prøve å polere bilen nå etterpå da. Hvor kritisk er det at man ikke står i sola forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 17, 2008 Gode tips, takk Ja har mikrofiberkluter fra megs.. Er gode de Men skal prøve å polere bilen nå etterpå da. Hvor kritisk er det at man ikke står i sola forresten? Spørs hvilket produkt du skal bruke. SRP ville jeg holdt i skyggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 17, 2008 hva står egentlig srp for? Polerte hele bilen med megs nxt wax med maskin i sola, og fikk ett fantastisk resultat men neste gang skal det gjøres i garasje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 18, 2008 hva står egentlig srp for? Super Resin Polish, et produkt fra Autoglym. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 19, 2008 Prøvde i dag å legge et strøk med EGP først og så et strøk med SwissWax oppå. Er ikke mye for å innrømme det men jeg tok faktisk Autobahn voksen til Swiss Wax...med PFTE og beregnet til felger Tok først et lite testområde og det funket bra det så jeg fortsatt. Neste blir å skaffe ordentlig Carnuba. Kommer ikke ordentlig ut på bildene (er tatt med et 3 år gammelt 6.2mp dritt kamera) men det blei en skikkelig god glans og masse wet look... Jeg kan anbefale å legge EGP'en først i hvert fald...bør nok som det er nevnt tidligere følges opp med annen voks som topp strøk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...